Як це зробили? Чорний піар проти Порошенка – дослідження Детектор медіа

Українське аналітичне видання Детектор медіа провело масштабне розслідування щодо чорного піару – “чорнухи”, маніпуляцій, відвертої брехні у передвиборчій президентській кампанії стосовно Петра Порошенка. Журналісти не тільки розібрались, які саме тези форсувались і просувались, але й якими засобами це робилось, через які канали, в які періоди і чому саме так.

Далі тезисно вся картинка чорнушних маніпуляцій.

Інформаційна війна проти Петра Порошенка розгорталась навколо таких основних меседжів – «колосальне збагачення за рахунок президентства» і «спроба зірвати вибори». Це не повний перелік, але саме з цими тезами пов’язані інші напрями розкручуавання фейків і маніпуляцій.

За даними Інституту масової інформації 77,7% відсотків негативних текстів у передвиборчій кампанії стосувались Петра Порошенка.

«Проти Порошенка окремі сайти поширювали відверті фейки, звинувачення у фальсифікаціях чи підготовці зриву виборчого процесу взагалі, миттєвому збагаченні та створенні ще одного “Межигір’я”. Негатив проти Петра Порошенка сконцентрований на певних сайтах — Politeka.net (26,07 % від усіх текстів із негативною тональністю, де згадується Порошенко), Znaj.ua (22,2 %) та Strana.ua (18,8 %). Проти Володимира Зеленського найбільше текстів із негативною тональністю зустрічалися на сайтах Gazeta.ua (16,42 %) та Obozrevatel.com (13,43 %)» – йдеться у статті аналітиків ІМІ за результатами медіамоніторингу.

Ось кілька прикладів фейків від згаданих сайтів:

Ці матеріали концентрувались навколо основних наративів “топлення” Петра Порошенка від сайтів Znaj.ua і Politeka.net:

  • результати першого туру виборів були сфальсифікованими, Порошенко особисто доклав до цього руку
  • Порошенко схожий на Януковича і вже готує свої багатства для втечі
  • результати й перебіг другого туру також будуть зазнавати впливу з Банкової
  • життя іншого кандидата Володимира Зеленського перебуває під загрозою.

Залишити відповідь