Головні новобудови країни: топ-10 інфраструктурних проектів України від ЗМІ

Журнал Новое Время за допомогою представників Мінінфраструктури, Держагентства автодоріг та Укрзалізниці, а також ряду регіональних адміністрацій створив список з десяти найбільш масштабних та цікавих інфраструктурних проектів України, які реалізуються вже сьогодні і будуть завершені в найближчі роки.

1. Gо Highway

Вартість: 82,8 млрд грн ($3 млрд)

Терміни реалізації: проект стартував у 2017-му, перший етап повинен бути завершений в 2020 році.

Gо Highway – чотирисмугова транспортна автомагістраль, яка з’єднає два порти – Одесу і польський Гданськ (звідси й абревіатура GO). Вона зв’яже українські чорноморські порти з польськими та німецькими на Балтиці.

Українська частина автобану, який стане частиною європейської транспортної системи, пройде від прикордонного Краковця через Львів, Тернопіль, Хмельницький, Вінницю, Умань.

Щоб профінансувати ці роботи, Держагентство веде переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку (ЄБРР).

2. Автомобільна дорога Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm”=””>Вартість: 17,7 млрд грн<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm”=””>Терміни реалізації: 2017-2021 рр.<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm”=””>Ще недавно 146 км розбитого асфальту, які зв’язують населений пункт Решетилівка (знаходиться на трасі Київ – Полтава) з містом Дніпро, вважалися дорогою регіонального значення.Після реконструкції вони перетворяться на повноцінне чотирисмугове шосе національного значення. Завдяки йому з Дніпра до столиці можна буде проїхати всього лише за п’ять годин (замість нинішніх щонайменше семи).

На шосе будуть смуги з цементобетону, дворівневі розв’язки, які зараз будуються в Полтавській області, та дороги в обхід великих сіл (Петриківки, Могильова та Царичанки).

3. Продовження третьої лінії метрополітену в Харкові

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm”=””>Вартість: близько 12 млрд грн (387 млн євро)<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm”=””>Терміни реалізації: 2019-2022<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Проект фінансується за рахунок кредитів ЄБРР та Європейського інвестиційного банку. Він передбачає будівництво ділянки метрополітену довжиною 3,47 км з двома станціями – Державінська і Одеська, а також електродепо Олексіївське зі сполучною гілкою 0,79 км.<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>В рамках цього проекту Харківський метрополітен також придбає 85 вагонів, які дозволять економити на електроенергії до 30 млн грн щорічно.Метро буде підземним, а станції, зроблені відкритим способом, обладнають ліфтами для маломобільних людей.

4. Завершення будівницітва метрополітену в Дніпрі

Вартість: 9,48 млрд грн (304 млн євро)

Терміни реалізації: 2017-2023

Нова ділянка підземки зв’яже вже існуючу лінію метрополітену з центром міста.

На ній відкриють три нові станції: Театральна, Центральна і Музейна. Контракт на їх дизайн виграла провідна світова архітектурна студія Zaha Hadid Architects: британці спроектують входи і касові зали, а також майданчики відправлення поїздів.

5. Електрифікація залізничного напрямку Долинська – Миколаїв – Колосівка

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Вартість: 9,45 млрд грн<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Терміни реалізації: 2019-2023Ділянка з’єднує основні залізничні магістралі країни з Миколаївським портом.

За словами Євгена Кравцова, і. о. голови правління держкомпанії Укрзалізниця (УЗ), електрифікація 253 км цих залізничних шляхів значно збільшить швидкість доставки вантажів до моря. Та й перевезення електровозами втричі ефективніше, ніж тепловозами.

Проект розбитий на дві фази. Роботи між Долинською та Миколаєвом (ділянка довжиною 148 км) пройдуть з березня 2019 року по травень 2023-го, а 105 км до Колосівки почнуть робити в червні 2019-го (і закінчать в жовтні 2021-го).

6. Міжнародний аеропорт Одеса. Будівництво нової злітно-посадкової смуги

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Вартість: 3,6 млрд грн<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Терміни реалізації: 2017-2022<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt=”” 447.0pt”=””>Діюча злітно-посадкова смуга в Одеському аеропорту – одна з найгірших за якістю покриття в Східній Європі.<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>У 2017 році почали будувати нову – з такою ж довжиною в 2,8 км. Але її можливості вдвічі перевершують нинішні, що дозволить аеропорту приймати важкі літаки (включаючи Boeing 767). У підсумку, вважають в Мінінфраструктури, пасажиропотік теж подвоїться.

7. Реконструкція та капітальний ремонт ділянки дороги Н-08 Запоріжжя -Маріуполь

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Вартість: 2,8 млрд грн<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Терміни реалізації: 2018-2022<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt=”” 204.75pt”=””>Траса Запоріжжя – Маріуполь – єдина велика дорога, що зв’язує промисловий центр Приазов’я з рештою України, пояснює Олександр Кава з Держагентства автодоріг. На сьогодні вона представляє собою 209 км розбитого асфальту, з яких близько 40 км реконструювали в 2018-му. Капітальний ремонт всієї траси не проводився вже чверть століття.

8. Міжнародний аеропорт Біла Церква

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Вартість: 1,5 млрд грн (50 млн євро) (на початковому етапі)<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Терміни реалізації: 2019-2023 (перша черга)<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Проект аеропорту в Білій Церкві – частина ініціативи з розвитку регіональних аеропортів, розповідає Олександра Клітіна, радник міністра інфраструктури.
Пілотним проектом в Мінінфраструктури вибрали аеропорт в Білій Церкві. Там вже є військова злітно-посадкова смуга, причому в хорошому стані.

Першим етапом проекту стане відкриття вантажного напрямку. Другим кроком стане будівля пасажирського терміналу.

9. Сміттєпереробний завод у Львові і рекультивація полігону в Грибовичах

<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>Терміни реалізації: 2019-2021<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm”=””>Вартість: 1,09 млрд грн (35 млн євро)<p “margin-left:0cm;mso-add-space:auto;=”” text-indent:1.0cm;tab-stops:120.75pt”=””>У 2018-му Львів підписав інвестугоду про залучення фінансування на вирішення проблеми сміттєвої кризи. За 35 млн євро, виділених ЄБРР та іншими міжнародними донорами, Львів побудує завод по глибокій переробці побутових відходів і проведе рекультивацію полігону в Грибовичах.
Завод, який розмістять на околиці міста, стане використовувати технології механіко-біологічної переробки – вона дозволяє не просто сортувати відходи, що підлягають вторинній переробці, а й компостувати органічне сміття. Потужність підприємства складе 240 тис. т відходів на рік (при роботі в дві зміни).

Зараз проект перебуває на стадії тендерів. Якщо вони завершаться успішно і в необхідний термін, будівництво стартує вже в цьому році.

10. Сміттєпереробний комплекс в Харківській області

Вартість: 1,1 млрд грн

Термін реалізації: 2017-2019

У Дергачівському районі під Харковом будують не просто підприємство з переробки твердого побутового сміття, а цілий комплекс. Він включає лінію сортування, систему збору полігонного газу на декількох сміттєвих звалищах. Газ планують переробляти в електроенергію і передавати її в мережу держкомпанії Укренерго.

Ключова частина проекту – будівництво сучасного санітарного полігону-біореактора. Його конструкція виключає можливість виникнення пожеж, а також потрапляння фільтрату в підземні води.

Потужність підприємства – 400 тис. т твердих побутових відходів на рік. Новий полігон розрахований більш ніж на десять років роботи.

Залишити відповідь