Волинські газети почали більше писати про кандидатів у президенти

У друкованих волинських виданнях обласного та районного рівнів протягом вересня-листопада 2018 року систематично з’являлись публікації позитивного змісту про потенційних кандидатів на посаду президента.

Тенденцію до збільшення матеріалів про політиків, які уже натякали чи заявляли про бажання брати участь у президентській кампанії, помітили представники Громадянської мережі ОПОРА, – повідомляють в організації.

Протягом осені 2018 року зафіксували десятки іміджевих публікацій про потенційних кандидатів у президенти. Поряд із інформацією найчастіше розміщували фото відповідних політиків. Найбільше загадок мають Вадим Рабінович, Олег Ляшко та Юлія Тимошенко.

У місцевих виданнях найбільше публікацій було виявлено про потенційного кандидата у президенти Вадима Рабіновича («За життя»). На сторінках видань він згадувався протягом осені більше 10 разів. Зокрема, у районній газеті «Шацький край» з’являлися публікації про потенційного кандидата під назвами: «Щоб розділити народ, перед виборами політики знову згадують мовне питання» (у випуску за 22 вересня), «Я з великим оптимізмом дивлюся на майбутнє України, тому і пішов у політику» (випуск за 29 вересня). Інформаційний матеріал під назвою: «Уряд, піднявши ціни на газ, також розорить народ, а не зробить його сильнішим»!», який може містити ознаки прихованої політичної реклами, було опубліковано у газеті «Ратнівщина» за 28 вересня 2018 року. Цю статтю опублікували у рубриці «Думка експерта». Окрім того, газета «Вісті Ковельщини» без жодного маркування розмістила матеріал про Рабіновича: «Вадим Рабінович: Бюджет 2019 – це річний план розграбування України!» у випуску за 1 листопада.

Крім того, статтю про потенційного кандидата під назвою: «Вадим Рабінович про шоу «Кандидат»: телеглядачі разом з нами обрали дійсно «Народного кандидата» і він отримає місце у партії «За життя»!» опублікували у рубриці «Політикум» на сторінках турійської районної газети «Народне слово» за 8 листопада. Окрім того, у випуску за 16 листопада у цій же газеті є матеріал про Рабіновича під назвою: «За життя» та «Опозиційний блок» підписали угоду про об’єднання». Обласний громадсько-політичний тижневик «Місто вечірнє» у випуску за 21 листопада у рубриці «Актуально» розмістив публікацію: «Вадим Рабінович: Політрада «За життя» рекомендувала висунути єдиним кандидатам у Президенти від опозиції Вадима Рабіновича». З’являлися матеріали з позитивним змістом про Вадима Рабіновича і в інших районних виданнях на Волині.

У друкованій місцевій пресі протягом трьох місяців близько 10 разів пиcали про Олега Ляшка. Так, одна з публікацій про лідера Радикальної партії Олега Ляшка з’явилася у рубриці «Офіційно» на сторінках газети «Селянське життя» за 28 жовтня під назвою: «Олег Ляшко вимагає від влади прозвітувати про тарифи». Любомльська районна газета «Наше життя» у випуску за 2 листопада також розмістила матеріал, що може містити ознаки реклами, без жодного маркування. Йдеться про публікацію «Ляшко: Поки в людей батареї холодні, чиновники не повинні сидіти в теплі».

У випуску газети «Ратнівщина» за 9 листопада у рубриці «Тарифи» з’явилася публікація: «Олег Ляшко вимагає від влади скасувати захмарні ціни на газ та опалення». 15 листопада у газеті «Горохівський вісник» у рубриці «Офіційно» було розміщено публікацію: «Олег Ляшко: Не дамо владі знущатися над людьми холодом!». Нововолинська міська газета «Наше місто» у листопаді двічі публікувала матеріали про Олега Ляшка. Зокрема, у випуску за 8 листопада розмістили статтю: «Олег Ляшко: Тариф на газ та опалення – під мораторій!» у рубриці «Політика».

Також у випуску за 15 листопада на першій шпальті розмістили анонс телевізійного патруля «Час справедливості» з фотографією Олега Ляшка, який спілкується із жінко похилого віку. Ідентичний анонс у випуску за 22 листопада розмістили також у газеті «Вісті Ковельщини». Тож  протягом двох місяців різні друковані видання розмістили щонайменше 8 публікацій зі згадкою про Ляшка.

Публікації з позитивними згадками про Юлію Тимошенко (Всеукраїнське об’єднання «Батьківщина») було виявлено на сторінках районних газет: «Нове життя», «Колос», «Нова доба», «Полісся» та «Народне слово». Так, матеріал про лідерку ВО «Батьківщина» з’явився на шпальтах любешівської районної газети «Нове життя» у випуску від 25 жовтня. Публікацію із назвою: «Цей злочин нікому не зійде із рук: заява Тимошенко про підвищення ціни на газ» розмістили у рубриці «Із перших уст».

Згодом іваничівська районна газета «Колос» у випуску за 8 листопада у рубриці «Гаряча тема» розмістила публікацію «Тимошенко знає, як навести лад в країні та зупини війну». Про цього потенційного кандидата написала й маневицька районна газета «Нова доба» – публікація «Стратегія миру від Тимошенко – реальна та здатна перенести перемогу Україні» у випуску за 8 листопада.

19 листопада інформаційний матеріал під назвою «Люди покладаються на Тимошенко у питанні зниження тарифів» з’явилася у рубриці «Гаряча тема» в газеті «Полісся».

У випуску турійської районної газети «Народне слово» від 22 листопада розмістили матеріал «Соціологія довела – Тимошенко об’єднує Україну». Тож загалом протягом осені різні друковані видання розмістили щонайменше 6 публікацій про цього потенційного кандидата.

Про чинного Президента України Петра Порошенка («Блок Петра Порошенка «Солідарність») друковані ЗМІ писали як мінімуму двічі – 22 листопада у рубриці «Актуально» турійської районної газети «Народне слово» з’явилася публікація «Консолідація заради розвитку». Ідентичну публікацію розмістили у газеті «Горохівський вісник» за 22 листопада.

Про потенційного кандидата у президенти Олександра Шевченка («Українське об’єднання патріотів – УКРОП») написав обласний громадсько-політичний тижневик «Місто вечірнє». У випуску за 21 листопада у рубриці «Буковельські зустрічі» опубліковано матеріал під назвою: «Олександр Шевченко: Дій активно! Живи позитивно!»

Нововолинська міська газета «Наше місто» від 18 жовтня розмістила публікацію, яка може містити ознаки прихованої політичної реклами, на користь іншого потенційного кандидата – Анатолія Гриценка («Громадянська позиція»). Публікація має назву «Анатолій Гриценко: Ми повинні дати бій корупції, яка буквально поглинула країну». Стаття розміщена у рубриці «Політика».

Нагадаємо: частина 5 статті 9 Закону України «Про рекламу» забороняє приховану рекламу, а у частині 3 цієї ж статті йдеться, що інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих осіб чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами». Виборчий процес розпочнеться лише 31 грудня цього року, тому такі матеріали не підпадають під дію Закону України «Про вибори Президента України».

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.