Порушників на українських дорогах почнуть ловити на кілька камер одночасно

У Патрульній поліції вирішили повернути на українські дороги радари для фіксації швидкості. МВС вже запустило всі необхідні організаційні процедури: погоджує регламенти, сертифікати тощо. Відтак, порушників зовсім скоро ловитимуть за допомогою цієї техніки.

Про це йдеться на сайті ubr.ua.

Як розповів перший заступник начальника департаменту патрульної поліції України Олексій Білошицький, протягом цього і наступного тижня прилади пройдуть перевірку і калібрування, і після цього ними обладнають патрулі по всій країні. Упор зроблять на контролі швидкісного режиму на трасах. Рідше радари повинні використовувати в містах.

«Візирів не буде. Це будуть інші радари, Труками в тому числі. Мобільні пристрої для фіксації швидкості зможуть бути встановлені як в самих патрульних автомобілях, так і поза ними», – уточнив Білошицький.

Одночасно правозахисники запевняють, що на дороги виїдуть анонсовані раніше «фантомні патрулі» – обладнані камерами поліцейські автомобілі, але без розпізнавальних знаків.

А юристи не відкидають ще й повернення системи «Гарпун», яка також зроблена на основі Трукама. Зазвичай, їх встановлюють у спеціальних антивандальних ящиках (тому часто складно зрозуміти, захована в ньому камера насправді, чи це просто «профілактична» бутафорія).

«Найчастіше, налаштовувався «Гарпун» на крайню ліву смугу руху, де порушників швидкісного режиму найбільше. Після оновлення всіх необхідних сертифікатів, використання радарів цілком буде правомочним. Згідно з урядовою стратегією на 2018 рік, для поліції повинні закупити ще близько 300 камер для автоматичної фіксації. Але юридично вони зможуть заробити тільки з вересня, коли набере чинності прийнятий закон про автоматичну фіксацію правопорушень», – розповів UBR.ua автоюрист Володимир Караваєв.

Ще дуже важливим для початку роботи автоматичних приладів фіксації є нові ДСТУ для дорожніх відеокамер, що перебувають зараз на затвердженні. За очікуваннями правозахисників, їх повинні прийняти протягом місяця. Тож з осені наших водіїв можуть ловити вже кілька видів камер.

Втім, не всі з них будуть збирати дані для реальних штрафів. Тисячі пристроїв зможуть використовуватися виключно для моніторингу та збору статистичних даних. Для реальної боротьби з порушеннями можна залучати лише Труками: на відміну від Візирів, вони працюють відразу в двох діапазонах – аналоговому і лазерному (Візир тільки на аналоговому). Тільки при збігу даних з двох каналів водія зможуть притягати до відповідальності. А якщо виникнуть розбіжності – мають відпускати з миром.

«Повернення радарів на українські дороги відбувається в авральному темпі. Тому не виключено, що юридичні проблеми будуть. На мою думку, Труками на сьогодні є найбільш точними. У них принцип фіксації лазерний, а тому досить точний. Думаю, найправильнішим посилом для водіїв буде «не порушуйте, і вас не будуть притягати до відповідальності». До того ж, ситуація з аварійністю, яка є сьогодні на дорогах, вимагає реагування», – зауважив у бесіді з UBR.ua автоюрист Богдан Глядик.

А процедуру оформлення порушень ніхто змінювати не збирається. Вона залишиться такою ж, як з Візирами і старою ДАІ: радар зафіксував порушення – поліція зупинила – склала постанову. При бажанні її потім можна оскаржити. Привід не погодитися з показаннями радарів завжди можна знайти, кажуть юристи.

«По-перше, перевірку має пройти кожен прилад. По-друге, неясно як лазерний Трукам буде працювати через лобове скло патрульного автомобіля, якщо його будуть використовувати всередині нього. Але основна проблема – чисто юридична. Є постанова Конституційного суду 2015 року, в якій чітко сказано, що виносити постанову на місці – не можна. У водія повинен бути спосіб захистити себе, звернутися до адвоката, наприклад. Тому будь-який штраф, виписаний на місці, порушує права водія. Те ж саме стосується автоматичної фіксації, яку вводять з вересня – на це є ще одне рішення того ж Конституційного суду, де йдеться про персональну відповідальність водія. Іншими словами, дистанційно штрафувати не мають права», – зауважив UBR.ua адвокат Вадим Володарський.

Залишити відповідь