Старі методи на новий лад, або навіщо Володимир Пуц повернувся на ЛПЕ

Ситуація на КП «Луцьке підприємство електротранспорту» ось уже кілька місяців лишається катастрофічною. І не лише через мільйонні борги та затримку зарплати, а й через відсутність постійного, а головне фахового керівництва, зацікавленого у розвитку підприємства, а не знищенні комунального транспорту в Луцьку. Так вже фактично два місяці, як Ігоря Грицюка відсторонили від виконання службових обов’язків і звільнили з порушенням закону. Щодо цього, то наразі вже розпочався судовий процес, тож останнє слово у тому, чи міська влада звільнила Ігоря Грицюка в законний спосіб – поставить Феміда.

Тим не менше, проУКРОПівська більшість поспішила одразу ж призхначити на підприємство «свою» людину. Більше того, оголосивши конкурс  – досі нікого так і не обрали у законний спосіб, адже встрявати у протистояння між колективом і новою владою у місті – ніхто не воліє. Тож скориставшись загостренням ситуації, на Луцьке підприємство електротранспорту повернувся один з попередніх директорів – Володимир Пуц. Попри те, що чоловік пенсійного віку і вже мав гіркий досвід керування цим комунальним підприємством, він оперативно долучився до громадських обговорень і протестів та став на сторону тимчасової влади у місті.

Вперше на території підприємства після 2011 року він з’явився на початку червня, коли працівники КП планували заблокувати роботу підприємства через  двомісячну заборгованість по заробітній платі. Володимир Пуц завітав на ЛПЕ у компанії з тодішнім самопроголошеним секретарем міської ради Ігорем Поліщуком та Костянтином Петрочуком. Зрештою, саме вони посадили його у крісло директора комунального підприємства.

Чи то через брак досвіду, чи через якісь особисті переконання, та ніхто з представників тимчасової влади міста не спромігся звернути увагу на кілька незначних фактів у біографії Володимира Пуца. Зокрема й на те, що саме він, будучи директором  Луцького підприємства електротранспорту, спромігся наростити мільйонні борги по податкам та соцвнескам до пенсійного фонду.

Володимир Пуц очолював ЛПЕ з червня 2010-го по листопад 2011-го. Так, завдяки діяльності цього екс-директора тролейбусне підприємство провалило проект, за яким могло отримати грант у 1,5 мільйона євро. В адміністрації депо розповідали, що так трапилось здебільшого за рахунок того, що директор передпенсійного віку не надто був зацікавлений у впровадженні якихось новацій і тим паче – у написанні проектів. Тож процес підготовки затягнувся і ЛПЕ не встигли подати проект на конкурс.

Та це лише квіточки, адже фактично такою діяльністю Володимир Пуц не наніс підприємству фактичних збитків а лишень – втратив нагоду покращити фінансовий стан ЛПЕ. Тим не менше – за півтора роки своєї роботи на ЛПЕ він таки завдав шкоди комунальному підприємству. Виявилось, що за період керування Володимиром Пуцом допущено збитків на суму 6223,8 тисячі гривень. Це створило на підприємстві боргову яму. Порушення офіційно виявили в ході ревізії Держфінінспекції у Волинській області, а матеріали про збитки передані у прокуратуру.

«Допущено накопичення заборгованості зі сплати податків та виникнення штрафів за їхню несплату на значні суми: єдиного соціального внеску на суму 2216,7 тисячі гривень та штрафів через це на понад мільйон, податку з доходів фізосіб на суму 417,7 тисячі гривень, заборгованості зі сплати до Пенсійного фонду пільгових пенсій на 790,7 тисячі гривень», – йдеться у висновках ревізії.

Попри аргументації працівників, що він хоча б платив зарплату, тодішній директор допустив порушення законодавства, за що досі не відповів.

Згадані борги накопичені Володимиром Пуцом реструктуризували, тож виплачувати їх доводиться новому керівництву по сьогодні.

Згідно з контрактом, що підписується між Луцькою міською радою і керівником комунального підприємства, останній зобов’язаний ефективно використовувати та зберігати закріплене за підприємством майно та нести матеріальну відповідальність у повному розмірі завданої шкоди.

Однак десятки тисяч гривень збитків, яких зазнало ЛПЕ через діяльність тодішнього директора, Володимир Пуц не відшкодував і досі.

Також були підстави і для порушення справи проти Володимира Пуца по факту розтрат та зловживання службовим становищем. Так, видання Волинський інформаційний портал у 2015 році вже писало про перевитрати пального на службову автівку горезвісного директора. Виявилось, що за півроку до призначення Володимира Пуца на цю посаду, «КІА Церато» використало 560 літрів бензину. Проте за наступні 6 місяців – уже 2390 літрів, а ще за 10 місяців 2011-го, поки ЛПЕ керував Володимир Пуц – ще 3640 літрів. Окрім того, знайдено значні системні порушення у шляхових листах, що свідчать про зловживання. Вони не оформленні належним чином, відсутні підписи особи, що користувалася автівкою, виявлено сфальсифіковані підписи, самовільне користування у святкові і вихідні дні, відсутність маршрутів (що не дозволяє визначити мету та зв’язок цих «вояжів» з виробничою необхідністю).

На жаль, такий «господарський підхід» до роботи мав сумний наслідок – у вихідний день в травні 2011 року Володимир Пуц потрапив на службовій машині у дорожньо-транспортну пригоду. Єдине, що втішало, так це те, що ДТП обійшлася без людських жертв. Однак – майже 40 тисяч гривень довелось платити ЛПЕ за ремонт автівки, пошкодженої в аварії за участі директора підприємства, який керував нею під час службового відрядження, не пов’язаного з діяльністю КП.

У 2015 році Володимир Пуц мав другу спробу повернутись на ЛПЕ у крісло директора. Зокрема, коли у депо загострилась ситуація з виплатою зарплати, страйком з сумнозвісним активістом Андрієм Черчиком заявляв, що хоче на керівника ЛПЕ Володимира Пуца. Він у свою чергу висловив трохи завуальовану готовність очолити Луцьке підприємство електротранспорту. Зокрема, він зауважив журналістам виданні ВІП, що до нього вже зверталися працівників ЛПЕ. Однак міський голова Микола Романюк, пригадуючи попередній гіркий досвід, так і не запропонував Володимира Пуца на посаду директора.

Тож як тільки після смерті Миколи Романюка у Луцьку владу захопив УКРОП, Володимир Пуц «набився» їм у друзі і скориставшись ситуацією – оперативно визвався рятувати ситуацію. Щоправда, можливо, що його за стільки років «загризло» сумління і він навмисне повернувся на Луцьке підприємство електротранспорту, аби відпрацювати, компенсувати та ліквідувати напрацьовані ним борги.

Однак яким чином він планує це зробити – не відомо.  Адже ситуація на підприємстві стала ще більш критичною. Так, зарплатний фонд який становив 2,5-2,8 мільйони гривень – сягнув 3,2 мільйонів. Проте, поряд з підняттям зарплат працівникам – впали щоденні доходи підпрємства.

За словами працівників, Володимир Пуц, освоївшись у кріслі директора, став проводити постійні наради та інструктажі, розповідаючи водіям, кондукторам та адміністрації, як потрібно працювати «по-новому».

Зміни дійшли до того, що віднині водій повинен не тільки крутити баранку а й контролювати бухгалтерію.

Щодо виручки, то вона знизилась зокрема і через збільшення простою тролейбусів. Зазвичай протягом робочого дня тролейбуси простоювали на лінії з технічних причин від 3 до 10 годин. А зараз – в середньому по 40 годин на добу. В результаті – зменшилась кількість перевезення платних пасажирів, а відповідно – зросли обсяги недоотриманої виручки.

Разом з тим, голова страйкому і новоствореної профспілки Андрій Черчик запропонував Володимиру Пуцу  нову бізнес ідею: кондукторів звільнити, облік по валідаторам – скасувати, як пережиток минулого, а пасажирів обілечувати – водіям. Подейкують, що завдяки такій ідей в подальшому планують скоротити кількість кондукторів, а контролерів – перевести у кондуктори.

Тож як він у подальшому планує піднімати підприємство з колін – не відомо. Та й чи не затягнуть методи Володимира  Пуца ЛПЕ у ще більшу боргову яму. Адже досвід його роботи на керівних посадах свідчить про те, що він звик працювати за старими схемами і новітні технології та європейські системи розвитку транспортної галузі – йому мало відомі.

Та з огляду на те, як він ухопився у крісло директора ЛПЕ, стає зрозуміло, що це не з проста. Заявивши працівникам про те, що саме його призначили очільником тролейбусного депо, Володимир Пуц вчергове засвідчив те, що він заручився підтримкою УКРОПу, якому аж надто було невигідне попереднє керівництво. В результаті, замість нової прозорої системи оплати за проїзд у комунальному транспорті та реформування підприємства – нова влада обрала старий шлях: малопродуктивний директор, нарощення боргів та повільний занепад.

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.

4 коментаря

спочатку нові
за рейтингом спочатку нові за хронологією

Повністю згоден з авторами статті. Нічого доброго для підприємства під час попереднього директоратсва Пуц не зробив. Якщо певні люди хворіють на манію переслідування, то Пуц хворіє на манію влади. Під час проведення виборів депутатів міської ради у 2010році в робочий час направляв працівників підприємства проводити за нього агітацію як за кандидата в депутати міськради. За півтора року директорства не спромігся провести ні одного капітального ремонту тролейбусів. В даний час випуск тролейбусів на маршрути порівняно з травнем - червнем значно скоротився, що суттєво впливає за збір виручки. А методи керівництва в Пуца стовідсотково совковські.

поц він при усіх владах поц

Фу, яка неприємна, зухвала і тупа пика! Таким він і є по життю. Селюк.

Знов заведе лпе в боргову яму.