Луцька влада не хоче повертати мільйонні борги тролейбусникам, а пропонує підвищити плату за проїзд

Працівники Луцького підприємства електротранспорту досі не можуть знайти спільної мови з представниками нової влади в місті.

Тиждень тому, через заборгованість по заробітній платі — вони мали намір організувати страйк і блокувати роботу підприємства. Побоюючись транспортного колапсу тимчасово виконуючий обов’язки міського голови Ігор Поліщук удосвіта поспішив зустрітись з працівниками ЛПЕ, аби обговорити проблему.

Тож він пообіцяв терміново виділити кошти з міського бюджету на оплату частини суми компенсації за пільгові перевезення — рівно стільки, скільки було необхідно, аби погасити заборгованість по заробітній платі за квітень. Кошти надвечір таки надійшли на підприємство і працівникам 8-9 червня таки виплатили зарплату за квітень. Однак, до вчорашнього дня невирішеним лишалось питання погашення заборгованості за електроенергію.

Так, ще 12 червня Ігор Поліщук повідомив, що дав розпорядження перерахувати понад 1,3 мільйона гривень на погашення заборгованості за спожиту електроенергію, та кошти як виявилось надійшли лише 14 червня увечері. Та й то лише після того, як директор КП «Луцьке підприємство електротранспорту» Ігор Грицюк оприлюднив інформацію про невиконання самопроголошеним мером своїх обіцянок.
Більше того, Ігор Поліщук сьогодні за незрозумілих причин не зумів приїхати на територію тролейбусного ДЕПО і роз’яснити ситуацію, як обіцяв тиждень тому. Натомість, він прислав на зустріч з працівниками ЛПЕ своїх заступників — Костянтина Петрочука і Григорія Недопада разом з директором департаменту економічної політики Олександром Озіновичем.

«Борг перед обленерго за використану електрику становить понад 1,3 мільйона. Щомісяця термін оплати до 6 числа і через десять днів — 16-го нам би прийшло попередження про відключення. За кожен день прострочення платежу підприємство отримує по 900 гривень штрафу. Ви хочете щоб підприємство зупинилось? Чому ви не гасите заборгованість по пільговим перевезенням?», – повідомив директор КП «Луцьке підприємство електротранспорту» Ігор Грицюк.

Натомість, чиновники запевняли, що виконали дані обіцянки — перерахували 1,089 та 1,338 мільйони гривень підприємству за надані послуги з перевезення пільговиків. Тож наразі борг міської влади перед ЛПЕ становить майже 4 мільйони гривень.

«Скажіть мені будь-ласка, цих 3 чи 4 мільйони гривень вирішують ситуацію на підприємстві? Ні! Вони не рішають ситуацію, бо підприємство має інші борги. Ми виконали свої обіцянки, але підприємство це не рятує, бо воно не приносить прибутку. Але воно не може жити постійно на утриманні міської ради, бо комунальні підприємства для того і створюють, що вони приносили прибуток, а не видоювали бюджет. Так бути не може», – наголосив заступник міського голови Костянтин Петрочук.

За його словами, міська влада і так достатньо робить для того, аби утримувати підприємство на плаву — компенсує вартість пільгових перевезень, що держава переклала на плечі місцевої влади. Однак Костянтин Петрочук не зауважив через скільки часу відбувається погашення, в той час як керівництво ЛПЕ поряд з касовими надходженнями розраховує і на ці суми. Саме від цього і залежить вчасна виплата заробітної плати, сплата податків та комунальних платежів. В той же час він запропонував розглянути варіант підвищення вартості проїзду у тролейбусах, що покращить фінансовий стан підприємства.

«Якби усі пасажири платили за проїзд — певно такої мови і не було б. Але хто тоді буде возити пільговиків? Тому повторюсь: Луцьке підприємство електротранспорту — це соціальне підприємство і ми залежимо від міської влади та того, як вчасно міська рада буде гасити вартість пільгових перевезень. Від цього ми відштовхуємось і живемо. Ми не можемо говорити про належно дохідність та самоутримання підприємства, поки ми залежимо від міської влади і пільгового пасажира», – зауважив Ігор Грицюк.

Працівники ЛПЕ, які зібрались на зустріч з керівництвом міста також двозначно відреагували на слова Костянтина Петрочука щодо коштів, які міська рада невчасно виплачує підприємству за пільгові перевезення.

«Звісно залежить від цього ситуація – ми получатимемо вчасно зарплату і будемо говорити не про борги, а про підвищення зарплати. А ви не хочете платити, граєтесь з нами, дурите своїми обіцянками. У вас не така зарплата, як у нас, ви не живете за 3200 в місяць, а ми виживаємо. І комуналку заплати, і тормозок на роботу збери, і працюй удень і вночі, а зарплату ще ждати 3 місяці треба», – заявила одна з працівниць ЛПЕ.

Натомість, інша жіночка зауважила, що влада постійно наголошує на тому, щоб лучани вчасно сплачували за комунальних послуги, в інакшому випадку — штрафи. Мовляв, чому ж самі не виконують цього.
«Ви самі заганяєте підприємство у борги — не платите гроші, не гасяться борги, росте пеня, а від того — борги не зникають, а назбируються. Якщо ви так кажете, що пільговиків вам нав’язала держава — то давайте ми не будемо їх перевозити безплатно. Роздайте пільговикам безплатні проїзні і все», – наголосила жінка.

Багатьох працівників обурило зневажливе ставлення Костянтина Петрочука до їхньої роботи і слова керманичей, які зводяться до одного — працівники ЛПЕ «сидять на шиї» у міської влади. Чиновники ще довго пояснювали про розрахунки, коефіцієнти та системи комунальних підприємств, які здійснюють перевезення в інших містах.

«Луцьк на сьогодні знаходиться на 22 місці з кінця за роботою комунального підприємства електротранспорту», – зауважив директор департаменту економічної політики Олександр Озінович, який намагався простим тролейбусникам роз’яснити коефіцієнти за яким відбувається компенсація пільгових перевезень.

Проте, працівникам ДЕПО, у яких середня зарплата становить 3200-3500 гривень, пояснення чиновників та їхні мільйонні суми мало про що говорили. Вони майже годину намагались з’ясувати у Костянтина Петрочука та Григорія Недопада коли таки виплатять зарплату за травень і скільки ще буде тривати така ситуація. Натомість, за гучними словами про те, що підприємство не приносить прибутків, не розвивається а лише сидить на дотаціях з міського бюджету — їм так ніхто і не дав гарантії на стабілізацію фінансової ситуації на підприємстві.
«Для того, щоб виділити кошти — необхідно рішення сесії. Сесія відбудеться в кінці місяця десь 28 червня. До того часу ми чекаємо економічної пропозиції від вашого директора», – повідомив Костянтин Петрочук.

Однак, така відповідь працівників тролейбусного ДЕПО не вдовольнила.

«То що, нам ще місяць чекати знову на зарплату за травень? Ви небось вчасно отримуєте зарплату, і не таку як ми, не 3200», – ледь не в один голос обурювались тролейбусники.
Люди зауважили, що зі своєю зарплатою у понад 20 тисяч гривень, чиновникам вочевидь легко говорити про мільйонні суми заборгованості. В той час, як працівники ЛПЕ по кілька місяців чекають і випрошують свої кілька тисяч, кревно зароблених грошей.

На кінець у ситуацію таки втрутився перший заступник Ігоря Поліщука Григорій Недопад, який пообіцяв винести це питання на найближчому засіданні виконавчого комітету. Як на такі гарантії свого заступника відреагує Ігор Поліщук, який також вже полюбляє роздавати обіцянки — не відомо. Тим не менше, ігнорування обіцяної тиждень тому зустрічі з працівниками ЛПЕ — тролейбусники вже розцінили як певну зневагу до їхніх проблем.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.