Пояснили, чому митниця затримує посилки з «Meizu» і «Xiaomi»

За останні два тижні відразу кілька джерел повідомили, що посилки з пристроями марок «Meizu» і «Xiaomi» почали зупиняти при проходженні української митниці, за заявою правовласника. І якщо посилки з «Xiaomi» вже пускають в країну, то з доставкою «Meizu» із зарубіжних магазинів можуть бути проблеми.

Видання AIN розбиралося в ситуації. Але для початку наведемо невелику довідку про те, як зараз працює митне законодавство в цьому відношенні.

У Митному кодексі України є стаття 399 «Призупинення митного оформлення товарів на підставі даних митного реєстру». Митний реєстр – це документ, де перераховані торгові марки і особи, які є їх офіційними представниками. Оформляючи посилку, митниця може перевірити, чи внесено ТМ до реєстру і чи є одержувач товару серед імпортерів в реєстрі, виявити «ознаки порушення прав інтелектуальної власності». Якщо вони є – митниця ставить оформлення на паузу до 10 робочих днів і зв’язується з правовласником. Правовласник може звернутися в митницю із заявою про порушення прав – це і сталося у випадку з посилками «Meizu».

Що з «Meizu»?

Як повідомив директор магазину «Розетка» Владислав Чечоткін, за останні пару тижнів покупці, які замовляли пристрої «Meizu» в зарубіжних магазинах через сайт «Розетки», зіткнулися з тим, що їх посилки їм не приходять. Це пов’язано з неодноразовими письмовими зверненнями правовласника «Meizu» в ГФС. Листи підписані Вікторією Цитович – раніше вона була директором «Цитрус Трейд», зараз вказана в митному реєстрі, як представник ТМ «Meizu» в Україні. За даними «Цитруса», вона в компанії не працює з 2011 року, але «Цитрус» і «Meizu» з нею співпрацюють.

У листі йдеться про те, що в березні на територію України «був ввезений контрафактний товар» і митниця не зупинила його оформлення, як повинна була. Представник ТМ закликає УКРІНФОРМ вжити заходів з цього приводу.

«На підставі цього листа митниця не пропускає на територію України посилки фізичних осіб. При цьому потрібно зазначити, товари в ціні до 150 євро, кінцевий покупець – фізична особа, житель України … більше того, приводом послужив оригінальний товар, серійний номер якого вказаний», – розповів Чечоткін.

Представник ТМ Вікторія Цитович заявила, що головна мета цих дій – боротьба з контрафактом:

«Захист інтересів правовласника здійснюється безперервно з моменту виходу ТМ Meizu на український ринок … Наявність України в цьому списку (список Торгового представництва США зі звіту Special 301, заміряли рівень піратства – ред.) -«сигнал» для міжнародних брендів пильно стежити за захистом інтелектуальної власності. Головна мета – не допустити контрафактний товар на ринок, який може завдати шкоди репутації брендам, в тому числі бренду Meizu на території України, забезпечити українського споживача товаром, який відповідає технічним регламентам і є оригінальним».

За неофіційними даними, саме в зв’язку з перевірками посилок минулого тижня «Нова пошта» скаржилася на масові огляди міжнародних відправлень в сортувальному центрі компанії. У компанії на запит редакції відповіли, що «немає причин вважати, що причиною перевірки був контроль над дотриманням прав інтелектуальної власності».

Але в той же час, «Нова пошта» заявила, що якщо клієнти очікують доставку товару, який потрапив до переліку ТМ з митного реєстру, це означає, що доставка може бути затримана. Для товарів ТМ «Meizu» або «Xiaomi» затримка може становити мінімум 11 робочих днів, може бути продовжена на 10 робочих днів (залежить від дій правовласника).

Поки що при замовленні пристроїв «Meizu» за кордоном потрібно бути готовим до того, що посилка може не доїхати до одержувача.

Що з «Xiaomi»?

Днями також з’явилася й інформація про те, що подібні заходи правовласник приймає в ставленні до «Xiaomi». Про випадки припинення оформлення посилок повідомляли в співтоваристві «Xiaomi Mi Community» (займається підготовкою, локалізацією програмного забезпечення MIUI, на якому працюють телефони та планшети «Xiaomi / Mi»).

Представник спільноти Дмитро Лупич підтвердив, що скарги від користувачів були: «Були скарги, але не масові … Ми ніколи не підтримували торгівлю чорною продукцією, так як зазвичай це призводить до сумного досвіду використання, в більшій мірі через проблеми з софтом і локалізацією. У той же час, ми не підтримуємо жодних блокувань і заборон, наші користувачі самі вправі вирішувати, де їм купувати продукцію «Xiaomi»: в офіційних магазинах або на закордонних торговельних майданчиках».

Техніку під брендом «Xiaomi» в Україні продає «Цифротех» (група компаній «Алло») і «NIS», яка в квітні відкрила в ТРЦ «Городок» на Петрівці фірмовий магазин цього бренду.

Згідно з даними митного реєстру, ТМ в нашій країні представляє юрист Олександр Шевченко. У коментарі редакції юрист зазначив, що за весь час його роботи все обличчя, що замовили пристрої Xiaomi в зарубіжних інтернет магазинах, отримували від нього дозвіл на ввезення. «Жодна посилка не була відправлена ​​назад. З мого боку ввезення фізичним особам підтверджувався в 100% випадків», – зазначив адвокат.

За його словами, його головне завдання – боротьба з підробками та обмеження комерційного ввезення продукції, не призначеної для продажу в Європі. Як приклад останнього, він навів продаж в Україні моделі Mi6, яка ще не адаптована для європейського ринку, не сертифікована і не проходила митне очищення в Україні. За словами юриста, функції боротьби з підробками та контрафактом Xiaomi незабаром планує передати Всеукраїнському агентству авторських прав.

Виробник товару під власною торговою маркою втрачає право на його комерційну експлуатацію після першого продажу. Це означає, в тому числі, що новий власник може рекламувати цей товар. У цьому сенсі, права власника на торговельну марку вичерпуються.

Але при міжнародній торгівлі різночитання з’являються. Деякі країни вважають, що імпортер (покупець) товару повинен при ввезенні в свою країну підтвердити у виробника право на його продаж. Це називається національний принцип вичерпання прав. Якщо цього робити не потрібно – це міжнародний підхід. На сьогоднішній день, в нашому законодавстві принцип вичерпання прав чітко не встановлено.

Додати коментар

Такий e-mail вже зареєстровано. Скористуйтеся формою входу або введіть інший.

Ви вказали некоректні логін або пароль

Вибачте, для коментування необхідно увійти.