Як підняття вартості проїзду вдарило по кишенях лучан

Після зростання вартості проїзду у маршрутних таксі Луцька до 4 гривень, містяни почали активніше користуватись тролейбусами. Про це свідчать результати опитування, проведеного на сайті Волинського агентства розслідувань.

Виявилось, що 5% користувачів сайту — активно їздять на таксі. Вочевидь, на них мало повпливало зростання вартості проїзду у маршрутках.

Дещо більше — 6% опитаних лучан пересіли на велосипеди. А от пішки по місту почало пересуватись аж 22% опитаних містян. Тим не менше, за результатами опитування 27% опитаних — змирились з подорожчанням і їздять маршруткою. Найбільший показник — 40%. Саме стільки опитаних користувачів сайту пересіли на тролейбуси.

Тож, за результатами опитування, яке тривало місяць, стає очевидним, що підняття вартості проїзду у маршрутних таксі Луцька сильно вдарило по кишенях пасажирів. Значна кількість лучан почала активніше користуватись комунальним громадським транспортом, себто — тролейбусами. Від цього звісно неабияк виграє КП «Луцьке підприємство електротранспорту», на якому спостерігається збільшення обсягів перевезень, а відповідно і надходжень. Однак і технічний стан тролейбусів далеко не найкращий, що призводить до постійних нарікань пасажирів.

Та найбільше вражає відсоток лучан, які змушені замість маршруток та тролейбусів — ходити пішки. Це черговий доказ того, що ледь не чверть населення (22%) не має можливості оплачувати проїзд через високу вартість.

«Підняття проїзду у маршрутках до 4 гривень — це просто катастрофа для сімейного гаманця середньостатистичної луцької сім’ї. Ми з чоловіком змушені все частіше добиратись на роботу пішки. Максимум, що ми можемо позволити — це тролейбус. Але це аж ніяк не економить час, адже тролейбуси повільніші, частіше ламаються, та й курсують не у всі куточки міста», – нарікає лучанка Оксана Боярчук.

За словами жінки, за попередніми підрахунками, її сім’ї довелось би витрачати понад 700 гривень щомісяця. Мовляв, при середній кількості 24 робочі дні на місяць їм з чоловіком довелось би витратити 384 гривні, аби дістатись на роботу та повернутись додому. Ще 192 гривні — завезти дитину в дитячий садочок, який знаходиться в іншому районі міста. Ще 48 гривень обійдеться доїзд доньки-школярки, адже тариф для дітей від 6 до 14 років лишили на рівні 1 гривні. В результаті, для сім’ї з двох дорослих та двох дітей — проїзд обійдеться як мінімум 624 гривні щомісяця. І це не враховуючи додаткові поїздки в громадському транспорті, як то відвідування поліклініки чи дитячих позашкільних гуртків.

«700-800 гривень витрачати на проїзд щомісяця — це не для нашої сім’ї. Не з нашими зарплатами. По максимуму намагаємось з чоловіком пересуватись по місту пішки. В крайньому випадку — тролейбусом. Винятком є поїздки в інший кінець міста. Можливо воно там з економічної точки зору перевізника обгрунтоване, але з точки зору простих лучан таке підвищення — це просто знущання і видоювання грошей з пасажирів. Дороги — жахіття, маршрутки — розсипаються на ходу. За що платити 4 гривні — незрозуміло», – переконана Оксана Боярчук.

Нагадаємо, 28 березня Луцький міськвиконком погодив підвищення граничного тарифу на перевезення маршрутними таксі по місту у розмірі 4 гривні. До таких дій виконавчий комітет був змушений вдатись через наполягання перевізників, які доводили, що тарифи дуже низькі і їм не вигідно возити пасажирів по 3 гривні. Зрештою, перевізники вдались до більш радикальних методів і провели попереджувальний страйк — дві години не виходили на рейси. Це призвело до справжнього колапсу в Луцьку, оскільки комунальний транспорт не в змозі охопити щоденний пасажиропотік в місті. Зрештою, з 1 квітня вартість проїзду у маршрутних таксі обласного центру зросла до рекордних 4 гривень.

Депутат від Луцька Ігор Лапін ще наприкінці лютого скерував до Антимонопольного комітету звернення щодо підвищення ціни на проїзд у Волинській області та місті Луцьку. На це, він отримав відповідь, що питання підняття вартості проїзду у громадському транспорті – в компетенції виконавчих органів влади, які затверджують граничну межу тарифу.

 

Залишити відповідь