Платні парковки в Старому місті: кому, скільки і за що

Проблема із парковками в Луцьку – не нова і з’явилась далеко не вчора. Тим паче, з розвитком міста і невпинним ростом кількості транспортних засобів, ситуація стає все критичнішою. Одних обурює те, що з’явилось безліч автохамів, які паркують авто впоперек тротуару. А от останніх хвилює інше питання: «А де ж паркуватись?».

Що ж до старої частини міста, то тут вирішили одним пострілом вбити кількох зайців: облаштувати довгождані паркомісця, зробити їх платними, що дисциплінуватиме власників автівок. Також, переконують, платне паркування зменшить кількість транспорту в Старому місті, що певним чином вплине на збереження історико-культурної частини Луцька, ‒ йдеться в матеріалі Юлії Остапович для ділового видання Конкурент.

Встановлення болардів та організація платних парковок повинні вирішити ще одну проблему – усунення хаотичного розташування автомобілів відвідувачів чи підприємців Центрального ринку в сусідніх дворах. Здавалося б, благородна місія, але платити в нас не звикли, тим більше, якщо типовий автохам може спокійно припаркувати свій транспорт на газоні десь у чужому дворі.

Чи швидко лучани звикнуть до європейських методів паркування ‒ покаже час. Поки що в Старому місті є можливість безплатно припарковувати авто. Але недовго: поки оператори парковок тестуватимуть систему.

ХТО РОБИТИМЕ ПАРКОВКИ В СТАРОМУ МІСТІ?

Заступник Луцького міського голови Сергій Григоренко зауважує, що зараз активно розробляють схеми організації дорожнього руху, без яких не можна облаштовувати парковок. Цей процес гальмували досить довго, оскільки колишнє ДАІ по півроку погоджувало схеми. У 2016 році, з появою поліції, справа пришвидшилася: правоохоронці погоджують схеми дорожнього руху та парковок, після чого схему виносять на розгляд міськвиконкому, який і затверджує їх.

Оскільки міський бюджет не в змозі «потягнути» організацію всіх парковок в місті, то вирішили, що їх поділять на дві групи – комунальні парковки і ті, які міська влада виставлятиме на тендер.

«Ми розробили схему паркування в Старому місті, оголосили тендер, який виграло ПП «Ельбе УА» – це та сама фірма, що організовувала парковки біля ТАМ- ТАМу», – розповідає Сергій Григоренко.

Як розповів технічний директор «Ельбе УА» Костянтин Пастухов, їхня компанія почала впровадження та організацію системи паркування у Луцьку ще з 2005 року, коли виграла відповідний конкурс. Попередня міська влада тоді ж надала їм рішення про утримання 5 найбільш хаотичних місць паркування.

«Ми отримали позитивне рішення про утримання цих парковок, а потім відмову в їхньому утриманні. Внаслідок цього змушені були звернутись до суду, де останнє рішення було визнано неправомірним. У цей проміжок часу (2006-2010 рр.), скориставшись можливістю та отриманою інформацією, за результатами голосування у сесійній залі більшістю голосів було створено КП «Автопарксервіс», яке працює до сьогодні», – стверджує Костянтин Пастухов.

ДЕ БУДУТЬ РОЗТАШОВАНІ ПАРКОВКИ, БОЛАРДИ, КАМЕРИ ВІДЕОСПОСТЕРЕЖЕННЯ І ПАРКОМАТИ

Затверджена схема організації дорожнього руху передбачає розміщення паркувальних майданчиків на вулицях Драгоманова, Галшки Гулевичівни, Плитниці, 10 (Замкова площа) та Братковського.

Крім цього, має бути створена парковка на площі Ринок, але цього року ця ділянка не передбачена в плані реконструкції. Організацію парковки у цьому місці відклали на наступний рік. Загалом в Старому місті буде облаштовано 180 паркомісць.

В’їзд в історико-культурну частину Луцька регулюватимуть за допомогою болардів та паркоматів, через які водії сплачуватимуть за своє паркомісце. Паркінг у Старому місті, окрім іншого, буде обладнано системою відеоспостереження.

Місця, де розташовані боларди

Місця, де розташовані боларди

Зі слів Костянтина Пастухова, більшість комплектуючих завезли з-за кордону, але складали все в Україні. Проте, запевняє чоловік, принцип роботи обладнання такий, як у всьому світі. Під час організації парковок оператори дещо запозичили з німецького досвіду, а дещо додали свого.

На паркінгу у Старому місті також буде облаштовано 5 платіжних терміналів (паркоматів), які дадуть змогу не тільки оплачувати за парковку, а й за будь-які інші послуги. Наприклад, поповнення мобільного зв’язку чи оплату за «комуналку».

«Наша програма унікальна тим, що ми її розробляємо самостійно. Поки що вона в сирому вигляді, тому ми не можемо її запустити так швидко», – зазначив технічний директор «Ельбе УА».

Він додав, що потрібно ще внести інформацію про жителів, які проживають в районі, де облаштовано парковку. Вони зможуть заїжджати та паркуватись у своїх дворах біля будинків безплатно. Безперешкодно зможуть пересуватися також соціальні, комунальні служби та служби швидкого реагування.

Згідно з рішенням  міськвиконкому від 20 квітня 2016 «Про встановлення тарифу на послуги з паркування транспортних засобів для ПП «Ельбе УА», режим роботи місць платного паркування – щодня з 6:30 до 16:30 (крім понеділка і святкових днів).

Проект-схема організації дорожнього руху в старій частині міста Луцька

Проект-схема організації дорожнього руху в старій частині міста Луцька

ЯК ПЛАТИТИ, СКІЛЬКИ ТА КОЛИ

В’їзд та виїзд зі Cтарого міста буде безплатний. Щоправда за автомобіль, який буде стояти на парковці понад 20 хвилин, доведеться платити. У згаданому рішенні міськвиконкому вказано, що тариф обсягом 6 гривень (з ПДВ) за годину паркування діятиме до кінця 2016 року.

Сергій Григоренко розповів, що фірма просила тариф 7 гривень, однак антимонопольний комітет затвердив 6 гривень.

Нині боларди працюють в тестовому режимі й без паркоматів, тому автомобілі в Старому місті можна паркувати безплатно. Не обійшлося під час тестування системи й без форс-мажорів. Туристичний автобус під час нещодавнього святкування «Поліського літа з фольклором» у Луцьку виламав встановлений болард. Як пояснює Сергій Григоренко, у тому місці не було встановлено попереджувальної таблички. Через це водій автобуса зреагував неналежно.

вулиця Братковського

вулиця Братковського

Болард на Братковського

Болард на Братковського

Втім Костянтин Пастухов запевнив, що кожен рух транспортного засобу будуть фіксувати на встановлені практично біля кожного боларду відеокамери. Кожен водій матиме 6 секунд для очікування, щоб проїхати болард і не пошкодити ані власного авто, ані стовпчика.

ЯК ЗАЇЗДЖАТИМУТЬ В СТАРЕ МІСТО ЛЮДИ, ЯКІ ТАМ ЖИВУТЬ?

Під час впровадження системи парковок у Старому місті у мешканців та підприємців, які живуть або працюють в цій частині Луцька, виникли питання і навіть конфлікти із оператором та міською владою. Люди заявляли про те, що таким чином намагаються обмежити їхні права на пересування Старим містом.

В'їзд в Старе місто зі сторони Центрального ринку

В’їзд в Старе місто зі сторони Центрального ринку

Щоб досягнути порозуміння із підприємцями, які там працюють, Луцька міська рада вирішила на кожну з цих фірм видати певну кількість карток, за якими автомобілі, що обслуговують підприємство, зможуть вільно проїжджати. Також підприємці, які ведуть господарську діяльність на території Старого міста, можуть придбати термінали орієнтовною вартістю 200 доларів. Автомобіль, який «проводитимуть» через цей термінал, автоматично з’являтиметься в системі оператора паркування.

«З підприємцями ми врегулювали питання і вони зрозуміли. Тепер виникла невеличка проблема з місцевими мешканцями, ми зараз її теж вирішуємо», – повідомив Сергій Григоренко.

Костянтин Пастухов припускає, що напругу серед мешканців можуть створювати особи, які зацікавлені в конфлікті. Оскільки, зі слів чоловіка, всі мешканці, згідно з рішенням міськради, мають право безперешкодно в’їжджати й безплатно паркуватись за місцем приживання. До того ж підприємство нині тісно співпрацює з міською владою та КП «Автопарксервіс» для розв’язання цієї ситуації.

Конфлікт з мешканцями намагались вирішити на зборах, де представники місцевої влади пояснювали мешканцям, що і як має бути.

Як розповів директор КП «Автопарксервіс» Олександр Мартинюк, нині мешканці пишуть заяви на адресу їхнього підприємства з проханням безплатного в’їзду, де вказують прописку та номерні знаки своїх автомобілів.

Потім відділ муніципальної поліції спільно з КП «Автопарксервіс» моніторитимуть, чи є інформація в заяві правдивою. Після всіх узгоджень, номерний знак авто буде внесено в систему, щоб в майбутньому камера могла зчитувати номер, безперешкодно пропускати і випускати авто.

Гостям жителів Старого міста видаватимуть так звані гостьові картки. Проте, зі слів Сергія Григоренка, користування ними буде обмежене. А точніше, гість матиме право безплатної парковки (в’їзду) максимум два рази в день.

ЩО З ПАРКОВОК В СТАРОМУ МІСТІ ОТРИМАЄ БЮДЖЕТ МІСТА Й КОЛИ ЗАПРАЦЮЮТЬ ПАРКОМАТИ?

«Ми – організація, яка є посередником надходження коштів за паркування і фактично та організація, яка контролює надходження до бюджету паркувального збору», – розповідає Костянтин Пастухов. Технічний директор підприємства зауважив, що обладнання для парковок, яке встановлюють в Старому місті, придбане за кошти «Ельбе УА».

Вулиця Кафедральна

Вулиця Кафедральна

Також він пояснив, що завдяки запуску системи паркування, всі платежі будуть проходити через електронну систему оплати (термінали), що унеможливлює привласнення коштів за паркування, як відбувалось раніше. Тим самим зробить прозорою оплату за паркування та поповнення бюджету міста.

Загалом ПП «Ельбе УА» має право збирати кошти за парковку після того, як поставить паркомат. В міській раді уже порахували й визначили, що від парковок в Старому місті бюджет отримуватиме близько 18 тисяч гривень щомісяця або орієнтовно 200 тисяч гривень паркувального збору в рік.

«Паркувальний збір – 42 копійки за квадратний метр. Ми рахували, що має бути 18 тисяч в місяць», – пояснив директор КП «Автопарксервіс».

Паркування залишатиметься безплатним, поки не врегулюють питання із мешканцями. В Луцькій міській раді обіцяють зробити оголошення, коли паркомати офіційно запрацюють.

7

«Орієнтуємось, що вся система запрацює до кінця вересня, але враховуючи врегулювання питання із мешканцями, це можливо затягнеться. Також треба доробити вулицю Кафедральну, бо ми не можемо встановити обладнання, якщо немає рівної поверхні дороги», – каже Костянтин Пастухов.

Сергій Григоренко налаштований більш позитивно і впевнений, що у жовтні все буде працювати.

«Все нове люди сприймають насторожено. Але якщо це зроблено з розумом, то вони оцінять»,– резюмує Сергій Григоренко.

В Луцькій міській раді налаштовані, що цьогоріч запрацює як комунальна, так і приватна парковки. Тим більше, як розповідає Григоренко, хочуть зробити першу комунальну парковку з паркоматом біля Завокзального ринку.

Болард на в'Їзді від Центрального ринку

Болард на в’Їзді від Центрального ринку