У Луцьку актори розповіли, як творили історичну драму «Гетьман»

У Луцьку у салоні «Артист» відбулася зустріч із рівненськими акторами, які знялися в історичному фільмі «Гетьман», Станіславом Лозовським та Ніною Ніколаєвою. Окрім розповідей про історичну картину, артисти продемонстрували гостям власні міні-фільми та розповіли, як рекламувати музеї так, щоб до них ходили відвідувачі.

Зустріч відбулася 5 вересня.

Модератор заходу Наталя Максимчук зазначила, що навіть попри складну ситуацію, в країні продовжують знімати якісне кіно. Нам залишається найменше – дивитися ці фільми. Проте, на жаль, нині мало хто цікавиться українським кінематографом. Між тим, наші кіномайстри знімають чудові картини. Аби познайомити лучан із однією з них до Луцька й запросили артистів, що знялися у «Гетьмані».

Фільм початково знятий як 4-ри серійний, проте презентували його як єдину картину.

Станіслав Лозовський у картині виконав роль сина Богдана Хмельницького Тимоша. Для актора роль символічна – 10 років тому він вже виконував її у постановці «Берестечко» за романом Ліни Костенко. Щоправда, на роль його затверджували двічі – після того, як це сталося вперше, режисер змінився і набрали нових акторів.

«Нас колись у театрі фотографували. Коли це відбувалося третій рік поспіль, я вже не хотів іти, та мене переконала моя мама, вона теж актриса», – розповів актор. Тож через три дні після фотографування Лозовському передзвонили і сказали, що його беруть на проби.

До слова, проба була у вигляді любовної сцени, де разом із актором взяв участь режисер.

«Мене ця ситуація розсмішила і розслабила», – додав Лозовський. Через тиждень його затвердили на роль Тимоша і Станіслав почав готуватися на роль та навчатися фехтувати. Але коли прийшов час на зйомок виявилося, що змінили режисера, який набрав нових акторів.

Але через рік актора знову запросили і попросили зніматися буквально наступного дня.

За словами Лозовського, зйомки і театр – абсолютно різні. Адже у театрі в тебе немає другої спроби, перед камерою натомість треба поводитися максимально природно. І хоч він і хвилювався, адже перша сцена розпочиналася саме з його слів, все минуло добре.

Ніна Ніколаєва потрапила на роль майже випадково. Списавшись із режисером у соцмережах, той запропонував актрисі театру оглянути, як працюють у кіно. Коли ж вона прибула на знімальний майданчик, то потрапила у фільм. Ніколаєвій запропонували зіграти одну із наложниць Іслам-Гірея.

Найбільше актрису здивувало те, що для коротенької ролі її годину гримували.

«Я вже думала, що вони передумали», – усміхається Ніна.

Артисти продемонстрували присутнім уривки із фільму, масштаби зйомки якого вразили гостей. Розповіли виконавці ролей і про курйозні й веселі випадки. Ось, наприклад, сцену, де Богдан Хмельницький приїхав до Іслам-Гірея домовлятися про допомогу, знімали у найдзвичайно вишукано оздобленому туалеті одного із київських ресторанів. А коли знімали сцену,де Тиміш передає батькові на коня шаблю, кінь постійно втікав, тож акторові довелося бігати за ним по полі.

Обговорення картини переросло у неформальне спілкування із жартами. Тож присутніх зацікавило, чи є у Лозовського та Ніколаєвої й інший подібний досвід. Виявилося, що театрали навіть самі знімають міні-фільми. Одним із перших стала реклама рівненського краєзнавчого музею, яка вже отримала чимало нагород. Дебютною режисерської роботою Лозовського стала короткометражка «Ефект бакенбарда», а Ніколаєва попрацювала над роликом на екологічну тематику «Подумаєш, просто папірчик».

Наприкінці актори заспівали для гостей. Їх винагородили шаленими оплесками, квітами та сувенірами.