Фури об’їжджають ваговий контроль під Луцьком

Для того, аби не сплачувати штраф за рух дорогою з перевищеним лімітом вантажу, водії хитрують та перед мобільним зважувальним пунктом звертають на ближні села, аби виїхати вже у Луцьку і оминути пост у селі Гірка Полонка.

Про це повідомляє інформаційне агентство Волинські Новини.

Від початку літа рух автотранспорту загальною масою понад 24 тонни з навантаженням 7 і більше тонн на вісь за температури повітря +28ºС і вище заборонили усіма українськими автомобільними дорогами державного значення. Заборона діятиме протягом усього літнього періоду в денну пору доби з 11:00 до 23:00.

Такі заходи необхідні для як безпеки водіїв, так і для збереження українських доріг. Адже саме висока температура та велика вага вантажу призводить до найбільших руйнувань асфальтобетонних покриттів: на дорогах утворюється колійність, напливи, зсуви та інші деформації. Згідноз  інформацією Укравтодору, загальний обсяг збитків, що завдають недобросовісні перевізники, щорічно сягає близько 2,5-3 мільярдів гривень.

А 21 жовтня 2015 року Кабінет Міністрів України ухвалив постанову № 869, якою заборонив рух автомобільними дорогами загального користування державного значення вантажівкам загальною вагою понад 40 тонн, а на дорогах місцевого значення – великоваговикам з навантаженням на вісь понад 7 або фактичною масою понад 24 тонн.

Для того, аби покарати водіїв, які нищать дороги між селами великоваговим транспортом, представники Укртрансбезпеки, Служби доріг Волині та Автомайдану України організували спільний з правоохоронцями рейд навколишніми від Гіркої Полонки селами, куди найчастіше звертають вантажівки, аби уникнути зважування.

Один з найпопулярніших напрямків – дорога на село Городище-2. Вже при в’їзді у населений пункт видно втрамбовані сліди від фур, а також ями.

Між Городищем та селом Мар’янівка правоохоронці помічають першого «клієнта». Чоловік перевозить вантажі для фірми TRADEX з Рівного. Відповідно до товаро-транспортної накладної, загальна вага вантажу становить близько 49 тонн при 40 дозволених.

Автомобіль настільки важкий, що після 15 хвилин простою на асфальті він залишає по собі глибокі сліди.

Тим часом учасники рейду роблять коло тутешніми селами та повертаються на ваговий комплекс. Тут правоохоронці разом з профільними відомствами зупиняють завантажені фури та зважують їх. Для цього використовують мобільний комплекс, який дозволяє рахувати вагу в динамічному режимі.

Для цього вантажівці досить лише раз проїхати визначеним місцем і вже через декілька секунд принтер видрукує чек з показниками загальної ваги навантаження на кожну вісь.

3D3A9446w

В травні 2016 року такий комплекс коштував 500 тисяч гривень. Кажуть, що є й дешевші аналоги, проте цей – англійський, а за 200 тисяч можна придбати лише китайський, який менш точний.

«Перегрузу» не возимо!», – каже водій однієї з фур після зважування. Його показники в нормі, тому його відпускають.

Тим часом зупиняють ще одну фуру фірми-порушника TRADEX, проте ця машина йде пустою. Лише згодом до ваг під’їжджає і фура, яку зловили за Городищем. Виявляється, що начальник водія категорично заборонив тому їхати на зважування. Проте, водій все ж вирішив виконати наказ правоохоронців. Ваги підтвердили показники товаро-транспортної накладної. Відтак, на перевізника накладуть штраф у розмірі 95 євро.

До слова, розмір штрафу залежить від тоннажу та кількості кілометрів, яку проїхала фура (визначають його за товаро-транспортною накладною). Стягують його в євро – кажуть, так зручніше для іноземних перевізників.

Підозріло зупиняться перед поворотом на Лаврів вантажівка з піском. Як тільки повертає на село (через нього, до слова, можна прокласти маршрут до Луцька в обхід посту), автомобіль зупиняють активісти та співробітники Укртрансбезпеки.

3D3A9547w

Чоловік каже, що везе 16 кубів піску. Відповідно до загальноприйнятих норм ваги піску в суху погоду, такий тоннаж не є порушенням. Проте, невідомо, чи дійсно піску засипали саме стільки, скільки вказано на рукописній накладній.

3D3A9556w

Адже в кузові вантажу – «з гіркою». Водію пропонують проїхати на зважування, проте той відмовляється, буцімто йому шеф заборонив туди їхати.

Через відсутність формальних підстав змушувати його їхати на ваги, чоловіка відпускають.

3D3A9552w

Під час інспекції селами місцеві мешканці зізнаються, що як тільки з’являється пост з вагами, то через їх вулиці починають курсувати перевантажені фури. Кажуть, що об’їжджають регулярно, а як тільки пост приберуть – повертаються на трасу.

Результат таких «вояжів» видний неозброєним оком – на щойно відремонтованій за півмільярда гривень трасі Луцьк–Львів вже видно колії від вантажівок. Тому якщо не зупинити курсування перевантажених фур, то, зі слів дорожників, полотно вже зовсім скоро стане непридатним.