Волинська схема: «Ми не автостанція! Ми – турагентство!»

На Волині в розпал курортного сезону поблизу озера Світязь працюють дві нелегальні автостанції, які не продають пільгові квитки, та не мають відповідних дозволів від Укртрансбезпеки.

Днями до волинської приймальні програми «Армія гідності» надійшло звернення від учасників АТО, які поскаржились на те, що на автостанції поблизу бази відпочинку «Гряда» їм відмовились продати пільговий квиток по посвідченню атошника.

«Знаєте, я більше року пробув в зоні АТО. Але хіба за це ми воювали на сході? Мені держава спромоглася дати всього 2 нормальні пільги – меншу плату за компослуги і пільговий проїзд в громадському транспорті», – написав у листі заявник.

«Коли мені повідомили про цей випадок, який трапився ще на початку минулого тижня, ми вирішили з’ясувати чому та на яких підставах йому відмовили у пільговому проїзді, як учаснику АТО. Однак, як виявилось крайньою автостанцією у тому напрямку є АС «Шацьк», – повідомив координатор програми «Армія Гідності» у Волинській області Сергій Синько.

Він перевірив перелік атестованих автостанцій на Волині у 2016 році, однак на своє здивування – не виявив у ньому, ані АС «Лісова пісня», ані АС «Гряда».

30 липня активісти «Армії Гідності» вирушили на Світязь, аби розібратися в проблемі. Відпочивальники показали, де розташувалися касири автостанцій: поруч з місцем висадки пасажирів на базі відпочинку «Гряда» з’явились невеликі кіоски зі свіжого дерев’яного брусу. Така ж картина поблизу «Лісової пісні» – автостанція розташувалась у такому ж дерев’яному кіоску за 700 метрів від в’їзду на територію санаторію.

Касирка розповіла, що курсують маршрути у Ковель, Луцьк, Львів та Київ. За її словами, автобуси комфортні з кондиціонерами і швидкі, але чомусь графік руху на кожен день різниться. Якщо в суботу єдиний рейс з санаторію «Лісова пісня» відправляється о 15.10, то в неділю курсує аж два – о 16:00 та 16:40. На запитання: чому автобуси курсують не за сталим графіком, касирка відповіла: «Це спеціально скориговані графіки, для зручності відпочивальників на вихідні». Також вона повідомила, що на Львів щодня о 4:30 відправляється спеціальний рейс.

Тож розвідавши що та як, ми вирішили таки придбати квитки на так званій «автостанції» поблизу бази відпочинку «Гряда».

Сергій Синько, відвоювавши рік на сході України у складі добровольчого батальйону «Донбас», отримав посвідчення учасника бойових дій. Тож взявши до рук посвідку, він попрямував до касира, у якої уточнив, чи це автостанція.

Почувши схвальну відповідь, Сергій перепитав, чи є вільні місця на маршрут до Львова, тож касирка зателефонувала, аби уточнити необхідну інформацію своєму координатору «Люді». Виявилось, що вільні місця є в наявності. Тож Сергій, почувши це – одразу дістав посвідчення УБД. Однак, побачивши його касирка навідріз відмовилась видавати квиток, пославшись на те, що «воно не діє на маршрути «експрес». Натомість вона запропонувала інші маршрути, які обслуговує АТП, послугами яких можна скористатись пільговим категоріям пасажирів.

Здивувавшись такій відповіді, Сергій зауважив їй, що це ж автостанція і вони зобов’язані продати пільговий квиток на будь-який автобусний маршрут при наявності вільних місць, а не лише на якісь окремі маршрути. Проте відповідь касира була: «Ми не автостанція! Ми – турагентство!»

 

 

Зрештою, активісти придбали квиток з так званої «АС» Лісова пісня», заплативши повну вартість до Львова – 120 гривень.

“Зауважимо, що у вартість квитка вже враховано станційний збір! Також нас здивувало й те, що касири продають білети невстановленого зразка, виписані від руки. А це – заборонено податковим законодавством”, – кажуть вони.

 

13918474_1055102024580224_1844063702_o

 

Єдине, чим вони завірені – це мокра печатка ФОП Приймук С.А. В єдиному реєстрі юридичних та фізичних осіб-підприємців зареєстрований такий ФОП, основним видом діяльності якого є саме наземні перевезення. Однак жодних відомостей про маршрути з «Лісової пісні» чи урочища «Гряда». Мережа міжміських та міжобласних автобусних сполучень не має такого маршруту, а відповідно – конкурс на визначення перевізника за цим маршрутом – не проводився. Ба більше – так звані автостанції є нелегальними адже не мають підтвердженої атестації. Відповідно і рейси, які обслуговує дана «АС», ймовірно «ліві».

Отож, придбавши квиток на автобус сполученням «Лісова пісня»-Львів, активісти дочекалися відправки на 15:10 і сіли в транспорт.

Їхню увагу привернула табличка на лобовому склі автобуса – «Спеціальні». Законодавством визначено, що «спеціальні перевезення здійснюються замовленими автобусами і легковими автомобілями для обслуговування підприємств, організацій, з’їздів, конференцій тощо». Приміром, у такому статусі Луцьком курсують автобуси «Кромберг енд Шуберт Україна», які забезпечують доїзд працівників до заводу.

Квитки в активістів перевірили аж у Шацьку.

«Ми вже готуємо звернення до влади та контролюючих органів з проханням перевірити діяльність «автостанцій» на «Гряді» та «Лісовій пісні». Питання перше – на яких підставах вони взагалі працюють. Хто їм надавав дозволи на встановлення цих дерев’яних кіосків, та чи законно вони здійснюють свою господарську діяльність. Питання друге – що це за маршрути сполученням «Лісова пісня»-Львів, якщо їх не має в жодній маршрутній карті. І питання третє – якщо ж вони такі «легальні» перевізники – то чому не дають учасникам АТО пільгові квитки, як того вимагає закон? Чекаю, що за цю справу візьметься і обласна влада, і ДФС, і безпосередньо прокуратура. Адже це вже питання не одного учасника АТО, це – масштабна проблема, яка завдає значних збитків волинському бюджету», – заявив Сергій Синько.

Прокоментував виявлену проблему і начальник Департаменту інфраструктури та туризму облдержадміністрації Іван Мирка.

За його словами, влада про фіктивні автостанції знає і заяви про це надіслали у правоохоронні та контролюючі органи, які наразі розбираються з організаторами схеми.