Крадіжки велосипедів у Луцьку: як це роблять і як захиститися

велосипед

Протягом останнього року в луцькому сегменті соціальних мереж почастішали оголошення з повідомлення про крадіжку велосипеда. «Двоколісних коней» крадуть звідусіль: з-під офісів, з офісів, з під’їздів чи з території приватного будинку. Та що там казати, якщо декілька велосипедів втратив і місцевий велопрокат, який діє при Центрі туристичної інформації.

Жертвою злочинців став громадський активіст Богдан КлимчукУ квітні 2015 року велосипед вкрали в його офісі.

«Мій велосипед вкрали в моєму ж офісі. Я залишив його в комірці, яка знаходилась біля виходу. Не пристебнув замком. Хоча коли залишав на вулиці, то постійно користувався велозамком. Після крадіжки написав заяву в поліцію, але велосипед вони так і не знайшли», – розповів Климчук.

 

ЗА 2016 РІК – 200 КРАДІЖОК ВЕЛИКІВ

Начальник Луцького відділку поліції ГУНП у Волинській області Олег Кічук розповів, що за 2016 рік викрали 200 велосипедів.

«Станом на сьогоднішнє число, 27 липня, в Луцьку викрадено 200 велосипедів. Більшість випадків – люди залишають велосипеди на вулиці, біля магазину, біля будинків без нагляду, частину навіть не пристебнутими на велозамок», – каже він.

Посадовець зауважив, що правоохоронцям важко розкривати такі злочини.

«Складність розкриття  таких злочинів в тому, що на велосипед відсутній документ, тобто невідомий його серійний номер. Фотографії своїх велосипедів не всі власники мають. І то, якщо ми затримаємо особу  – дуже важко встановити, кому належить велосипед», – каже начальник Луцької поліції.

Не завжди власники велосипеда звертають увагу, що під рамою є номер, знання якого полегшило б поліцейським встановлення особи власника. Не всі зловмисники здогадуються ці цифри стерти або замалювати.

За словами Кічука, крадуть велосипеди жителі Луцька або люди, що проживають поблизу міста, а от збувають велосипеди за межами області.

Олег Кічук

Олег Кічук

 

«З 200 викрадених велосипедів, 12 справ розкрито, проте не всім власникам повернуто велосипед. Справи направленні до суду», – сказав Кічук.

Згідно чинних законів самовільне присвоєння велосипеда класифікується як легкий злочин і зазвичай карається:

  • штрафом до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
  • або виправними роботами на строк до двох років;
  • або ж позбавленням волі на строк до трьох років.

Кічук радить власникам велосипедів серйозніше ставитися до збереження свого майна.

«Не залишати без нагляду велосипед, якщо купляти то якісні замки, а дешеві – це китайські і вони лише створюють видимість, що велосипед  буде збережений. Ставити велосипед, де є відеокамера, щоб вже якщо сталась крадіжка, то було легше знайти злодія», – рекомендує начальник Луцької поліції.

 

ВЕЛОЗАМКИ НЕ ВРЯТУЮТЬ

Часто власники «двоколісних» сподіваються на замки. Однак цей засіб більше допомагає захиститися від “випадкової” крадіжки. Якщо за справу візьмуться підготовлені крадії, то ніякий замок не врятує.

Працівниця магазину «Велозона» Тетяна Толкаченко вважає, що велозамки не надійні для захисту від крадіжки, найкраще – залишати транспорт у місці, куди важко проникнути зловмисникам. Приміром, якщо ви живете в квартирі, то саме в ній і зберігати.

«Безкарність за крадіжку приводить до того що, злодії розвиваються, вже таких імпульсивних крадіжок як наркоман вкрав і здав на авторинок – одиниці. Зараз крадуть промисловими масштабами – під’їжджають до гаража, в якому стоїть багато велосипедів і їх забирають. Якщо крадії підготувалися і ціленаправлено їдуть за тими велосипедами, то байдуже, де зберігаються вони, який замок на вхідних дверях. В Києві вже є випадки, коли велосипедиста на ходу скидають з велосипеда і забирають», – каже вона.

«Не залишати велосипед на велозамок, бо вони легко ламаються, якщо залишати, то під наглядом, а краще зовсім не залишати велосипед. Для себе я знайшла формулу – їжджу постійно іншими дорогами, швидко, якщо сумнівна компанія – намагаюся об’їхати», – рекомендує Толкаченко.

Попри те, що Тетяна продає замки, сама його немає, бо впевнена, що це не врятує від крадіжки велосипеда.

«Який би не був замок, його можна легко зняти з велосипеда. Запчастини зараз дуже дорогі, тому часто крадуть окремі деталі і продають їх. Або якщо крадій розуміється на велосипедах, то просто складає новий велосипед з вкрадених запчастин. Проблема в тому, що серійний номер є лише на рамі, а на запчастинах, які б дорогі вони не були, його нема», розповідає велолюбительниця.

Тетяна вважає, що кількість крадіжок зростає, бо люди надіються на замок і більш ніяких методів безпеки не дотримуються. Хоча є більш надійні замки, проте вони дорожчі і лучани не можуть їх купити.

*****

Влітку кількість крадіжок велосипедів збільшується в рази. Більше людей використовують його і для відпочинку, і як транспортний засіб. Тому дотримуйтеся простих правил і збережете своє майно.

Оксана ЮТОВЕЦЬ