Один з найбільших заводів Луцька може зупинитися, ‒ керівництво

title_motor

На державному підприємстві «Луцький ремонтний завод «Мотор» заявляють про перешкоджання веденню господарської діяльності – унаслідок звернення за відшкодуванням ПДВ підприємство запідозрили у проведені безматеріальних операцій та відкрили кримінальне провадження.

Про це повідомив заступник директора «Мотору» Володимир Заєць 7 липня під час засідання комісії Волиньради з питань промисловості, транспорту, зв’язку, паливно-енергетичного комплексу, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства.

Заєць розповів, що щодо підприємства протягом останніх кількох років провели багато перевірок Державна фіскальна служба, УСБУ в Одеській області та Національна поліція. ДФС проводила перевірку навіть на доручення військової прокуратури, проте порушень не виявила.

Проте коли підприємство подало на відшкодування ПДВ на 16 мільйонів гривень, щодо підприємства відкрили кримінальне провадження на підставі досліджень ДФС за фіктивне підприємництво та легалізацію матеріалів, отриманих завідомо незаконним шляхом.

Заєць пояснює, що основний напрям роботи – ремонт літаків, виготовлених ще за часів Радянського Союзу, тому деталі до них не завжди вдається знайти в Україні. Тож, не зважаючи на імпортозаміщення, залишається нагальна потреба закупівлі запчастин у комерційних структур. Процес проходить через відкриті портали. Лише за 2014-2015 роки підприємство закупило запчастин на 100 мільйонів.

А ДФС нібито вбачає у цьому безматеріальні операції, ‒ переконує Заєць. Заступник директора «Мотору» запевняє, що це не можливо, адже без запчастини літак просто не вдасться полагодити. Окрім того, на прохання надавали усі необхідні матеріали, тож чому ДФС зробила такі висновки, на підприємстві так і не розуміють. Тим більше, підприємство напередодні пройшло ряд перевірок, серед яких і від тієї ж ДФС.

«Всі матеріали надані в ході обшуків ДФС та запитів СБУ», ‒ підкреслив Заєць.

Нині на заводі переживають, щоб на підприємство, яке фактично є монополістом у своїй галузі, не наклали арешту. У такому разі невиконання зобов’язань може стати серйозним ударом для авіації та й для самого заводу, адже такий поворот може вплинути на співпрацю із закордонними партнерами.

Також хвилюються, аби процесуальні дії не заважали роботі підприємства. Якщо це дійсно станеться, то українські повітряні сили залишаться без ремонтного заводу, а це може серйозно вплинути на обороноздатність країни.

Тому від заводу вже передали звернення до СБУ, Нацполіції та ДФС, а зараз надають і відкриті листи до органів місцевого самоврядування із проханням звернути увагу на ситуації та запобігти можливим негативним наслідкам.

Працівники просять керівництво відповідних структур звернути увагу на ситуацію, аби не допустити перешкод у роботі підприємства.