Авіатори пояснили маневр літака, який перелякав лучан

літак

Низький політ літака над Луцьком, який викликав переполох у соціальних мережах, зумовлений спеціальним маневром.

Про це повідомляє інформаційне агентство Волинські Новини з посиланням на клуб авіалюбителів «Овал».

Хмельницькі льотчики вчора давали прощальне авіашоу і перша ланка з чотирьох бортів вчора, 5 липня, мала відлетіти додому на аеродром у Старокостянтинів. Сьогодні, згідно з планом, ‒ всі інші.

Зі слів авіалюбителів, вчора о 12:00 військово-транспортний літак Ан-26 зі складу 456-ої бригади транспортної авіації, який днем раніше прилетів до Луцького військового аеродрому, вже відлетів до Старокостянтинова, забравши частину радіотехнічного обладнання і особового складу.

Як прокоментували епізод в «Овалі», сьогодні гості зі складу 7-ї бригади тактичної авіації відлетіли додому. Перед цим літаки без палива майже півтора місяці стояли на землі. За усіма правилами проведення і техніки безпеки польотів після такого довгого простою літаки мають пройти процедуру обльоту, тим більше перед таким відповідальним завданням як переліт на інший аеродром.

Обліт – це технічний політ літака, під час якого екіпаж перевіряє роботу всіх його систем в польоті, в тому числі і на граничних можливостях техніки. Одним із подібних елементів обльоту є прохід на гранично малій висоті 20-50 метрів над аеродромом на швидкості, близькій до швидкості звуку, тобто 900-1000 км/год, з послідуючим різким набором висоти (так званим кабруванням) і правим чи лівим віражом з глибоким креном (так званим бойовим розворотом).

Саме такі проходи над Луцьким військовим аеродромом сьогодні і виконували крилаті гості перед перельотом на базовий аеродром в Старокостянтинові.Нагадаємо, що курсоглісада Луцького військового аеродрому, по якій літаки йдуть на посадку, перетинає дві автомобільні траси – Жидичинську і Ківерцівську. Сьогодні польоти на Луцькому військовому аеродромі проводились основним стартом, тому літаки заходили на посадку і проходи над Ківерцівською трасою.

lnftw55k2Ss

Курсоглісада Луцького військового аеродрому перетинає Ківерцівську трасу приблизно в одному кілометрі від торця злітно-посадкової смуги. Нормальна висота польоту при заході на посадку на такому віддалені від торця складає 60-70 метрів і всі, хто регулярно їздить Ківерцівською трасою і бодай один раз бачив приземлення літака над нею, знають, що це є нормою на цій ділянці Ківерцівської траси і не звертають на це уваги.

Але сьогодні літаки виконували проходи на висоті до 50 метрів, що є ще нижче, і не є типовим явищем для Луцького військового аеродрому в наш час. Ті, хто хоч раз спостерігав за приземленням літака, знаходячись по курсу посадки, добре знайомі з типовим для таких випадків оптичним обманом – здається, що літак летить просто на тебе, хоча в реальності він проходить на висоті кілька десятків метрів над тобою. Так сталось і сьогодні – очевидцю здалось, що літак довжиною 25 метрів на величезній швидкості летить просто на маршрутку. При цьому в реальності літак від даху маршрутки відділяли щонайменше 20, а може і всі 50 метрів.

Щодо того, що літак пройшов над залізничним переїздом в селі Прилуцьке в Луцькому районі, який знаходиться дещо лівіше курсоглісади, то це сталось тому, що крилаті гості сьогодні робили проходи не над злітно-посадковою смугою Луцького військового аеродрому, а над його центральною заправочною і магістральною руліжною доріжкою, які розташовані паралельно до злітно-посадкової смуги лівіше на кілька сотень метрів. Також зауважимо, що сьогодні гості відлітали додому після майже тримісячного гостювання на Луцькому військовому аеродромі. В авіації є традиція прощання з аеродромом. Вона виражається в погойдуванні льотчиком літака з крила на крило при проході над аеродромом.

Імовірно в момент проходу над Ківерцівською трасу екіпаж поклав літак на крило або з метою прощання з аеродромом, або ж почавши виконувати описаний вище бойовий розворот. Також неподалік Луцького військового аеродрому в районі Ківерцівської траси ландшафт дуже нерівний – багато траншей, пагорбів, насипів, ярів тощо. Літак, який накренився на крило і залетів за один з таких пагорбів, також викликав оптичний обман, ніби зачепивши крилом землю. Варто зауважити, що якби літак вагою понад 20 тонн на швидкості 900-1000 км/год зачепив крилом землю, то він би не “різко рвонув угору”, а миттєво розвалився би на очах у всіх, добряче при цьому вибухнувши.

До того ж на відео цього проходу добре видно, як бомбардувальник на великій швидкості бойовим розворотом в глибокому правому крені відходить від аеродрому.

“І наостанок щодо “димів як скажений”. Подібний ефект турбореактивних двигунів літака є нормою під час роботи двигунів на режимі “безфорсажного максималу”, коли у форсунках, які подають пальне до камер згорання, різко падає ефективність розпилення цього самого палива всередині камер згорання. Через це паливно-повітряна суміш стає занадто збагаченою і відповідно згорає не повністю, перетворюючись у сіро-чорний дим, який виходить з сопел двигунів. А на проходах на гранично малій висоті на швидкості, близькій до швидкості звуку, які саме сьогодні і виконували крилаті гості, двигуни працюють на режимі “безфорсажного максималу”. Отже, сьогодні на Луцькому військовому аеродромі всі польоти проходили в штатному режимі і жодної аварійної ситуації в повітрі під час сьогоднішньої льотної зміни не сталось”, – йдеться у повідомленні