Автівки і парковки: бізнес по-луцьки

Нестача парковок – проблема не тільки мегаполісів, а й набагато менших за масштабами міст, таких як Луцьк. Як правило, найбільше незручностей відчувають ті люди, які працюють чи живуть в центрі міста, на проспекті Волі.

Про це пише Юлія Остапович на шпальтах видання Конкурента.

Луцький міський голова Микола Романюк неодноразово наголошував, що достатню кількість парковок на проспекті Волі технічно неможливо зробити. Нині ж патрульна поліція частенько ловить там водіїв, які паркують авто в невідведених для того місцях, оскільки більше немає де.

Проблеми з нестачею парковок

Є проблема з нестачею парковок і в таких частинах міста, як проспект Василя Мойсея, проспект Перемоги, проспект Президента Грушевського і Старе місто. Жителі Старого міста особливо відчувають незручності у дні, коли працює Центральний ринок. Досить часто відвідувачі базару через обмежену кількість паркомісць лишають автівки у сусідніх дворах.

5439_2YRDs4L6cTCT_wm_w_687 5439_v18clxhtv128_wm_w_687

Втім, міська рада планує в Старому місті облаштувати не тільки платні парковки, а й встановити шлагбаум, який обмежить в’їзд транспорту в історико-культурну частину міста.

5439_rJJavIRFgZqG_wm_w_687 5439_yguPZe3CuIjY_wm_w_687

Також частково вирішити проблему із нестачею паркомісць на проспекті Президента Грушевського обіцяє ТзОВ “Проміньпарксервіс”. Підприємство планує інвестувати кошти і обладнати парковку на території, яка належить до комунального закладу “Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву плавання” і розташована між басейном та ТРЦ “Промінь”.

5439_LuAcYU46nObO_wm_w_687 5439_dBXLvfkLHxvJ_wm_w_687 5439_7EEWJHNOzZR4_wm_w_687

Відповідний проект рішення будуть розглядати на найближчому міськвиконкомі. Варто зауважити, що це питання вже розглядали на попередньому засіданні. Тоді члени виконкому рішення не підтримали через те, що для того, аби облаштувати на цій ділянці парковку, треба зрізати декілька дерев, які там ростуть.

5439_VEsulYBbf8Nz_wm_w_687

Нині ж біля басейну та й загалом на початку проспекту можна побачити безліч автомобілів, які припарковані або обабіч дороги, або ж у дворі будинку, що навпроти басейну.

5439_UtIvIxZA6y88_wm_w_687

Нестача місць для парковок на Грушевського особливо відчутна тоді, коли на стадіоні “Авангард” відбуваються масові заходи. Адже чимало автомобілів паркують або в дворах сусідніх будинків, або біля Будинку панахиди чи обабіч дороги. Хоча відвідувачі того ж таки басейну самі часто паркують свої авто на тротуарі, бо на всіх паркомісць не вистачає.

5439_qoJrckxXz37u_wm_w_687 5439_oZD3IIHcZUKF_wm_w_687 5439_eTHuwFUpNhwC_wm_w_687

Ділянка, на якій хочуть зробити парковку, раніше слугувала місцем для літнього майданчика, на якому розпивали алкоголь. Нині вона огороджена парканом і пустує.

5439_5zf9rdoGMFIX_wm_w_687

Як розповіла директор ТзОВ “Проміньпарксервіс” Ірина Мельник, люди, які зараз працюють на території колишнього кінокомплексу “Промінь”, ледь не щодня прибирають цю територію від сміття із шприців та пляшок з-під алкогольних напоїв.

5439_NSeODqnIQjZJ_wm_w_687

Новозбудована парковка і земля під нею залишаться у власності громади

Директор зазначила, що ТзОВ “Проміньпарксервіс” має укласти договір про співпрацю з комунальним закладом “Спеціалізована дитячо-юнацька школа олімпійського резерву плавання” задля створення та подальшої спільної експлуатації парковки.

Відповідно до договору, замовником на роботи із облаштування парковки, яку “Проміньпарксервіс” зробить за власний кошт, виступить саме керівництво басейну. Варто зауважити, що у пункті 4.4 цього ж договору зазначено, що земельна ділянка, а також майно (парковка) залишиться у власності територіальної громади.

Директор підприємства наголосила, що в договорі немає жодної претензії на цю ділянку. Єдиний нюанс – під час проведення масових заходів у “Промені” його відвідувачі також матимуть право залишати на майбутній парковці басейну свої автівки.

“Зараз вже є критична потреба в паркомісцях біля басейну, що на проспекті Президента Грушевського. Після відкриття торгово-розважального центру нам не хочеться, щоб у цій частині міста утворився транспортний колапс. Люди, які, скажімо, приїдуть в басейн чи до “Променя”, зможуть поставити своє авто на безкоштовній стоянці і не переживати, що його хтось пошкодить. Адже там буде охоронець і цілодобовий відеонагляд”, – сказала Ірина Мельник.

Що буде із зрізаними деревами?

Окрім цілодобового відеонагляду і охоронця, там також обіцяють облаштувати місця для інвалідів, освітлити територію світлодіодними ліхтарями та зробити місця для підзарядки електромобілів.

Директор додала, що створення парковки не носить комерційний характер, оскільки користування цими паркомісцями буде безкоштовне.

“Це все робиться заради того, щоб забезпечити відвідувачам басейну та “Променя” такі зручності, як паркомісця”, – пояснила Ірина Мельник.

Ірина Мельник також погодилась прокоментувати ситуацію і з зрізанням дерев. За її словами, планують зрізати до 15 дерев, і це вимушені дії.

5439_h4bFpKBTfntM_wm_w_687

До того ж на одному із засідань міськвиконкому заступник міського голови Юрій Моклиця наголошував на тому, що ці дерева не мають визначення ані скверу, ані зеленої зони.

Відповідно до попередньої схеми влаштування парковки, там планують часткове збереження зелених насаджень із компенсуванням тих дерев, які необхідно зрізати. Тобто йдеться про збереження частини старих дерев і насадження нових на межах парковки.

5439_3wx3jHxQbv3Y_w_687

Як виявилось, підприємство планує за власний кошт облаштувати поряд із будівлею басейну дитячий майданчик, який буде відділений від парковки деревами і, відповідно, також залишиться у власності територіальної громади Луцька.

5439_39ZsFKw7y8sE_wm_w_687

Своєю чергою, “Промінь” укладе договір із “Проміньпарксервіс” про обслуговування всієї парковки, яка буде належати до комплексу.

5439_18bQP5hI481y_wm_w_687

Соціально-відповідальний бізнес у Луцьку: бути чи не бути?

Неозброєним оком помітно, що кількість автомобілів у Луцьку значно зросла у порівнянні з попередніми роками. Та й кількість гіпермаркетів, торгово-розважальних центрів, новобудов також збільшилась. З одного боку це добре, бо свідчить про економічний розвиток та розквіт міста.

Однак чи не найважливішою проблемою такого стрімкого розвитку міської інфраструктури є те, що досить часто забудовники або не розраховують необхідну кількість паркомісць, або ж намагаються із максимальною користю “витиснути” із земельної ділянки рентабельність. Тобто будують приблизно за такою логікою: навіщо шмат землі відводити під парковку, якщо там можна збудувати додатковий під’їзд на певну кількість квартир, які потім можна буде продати.

5439_XLfVpFj5TrE3_wm_w_687

Виникає враження, що окремим забудовникам не знайоме таке поняття, як соціальна відповідальність бізнесу – активна соціальна позиція компанії, що полягає в гармонійному співіснуванні, взаємодії. Це й постійний діалог із суспільством та участь у вирішенні найгостріших соціальних проблем.

У випадку із “Проміньпарксервісом”, коли підприємство пропонує за власний кошт забезпечити парковкою та дитячим майданчиком відвідувачів басейну, а також подбати про паркомісця для відвідувачів комплексу – це і є приклад соціально-відповідального бізнесу.

Хоча з другого боку їм ніхто не забороняє (тим більше, і міськвиконком був проти облаштування тих парковок) просто відкрити торгово-розважальний центр, зробити “для годиться” декілька паркомісць і спокійно займатись комерцією. А головний біль “де ж припаркуватись?” лишити на відвідувачів – нехай самі шукають місце для своєї автівки.

Врешті, спостерігаючи за ситуацією, що виникла, напрошується питання: чи може розвиватись соціально-відповідальний бізнес в умовах, коли влада не йде на зустріч? Адже забудовнику спочатку дали дозвіл на будівництво (реконструкцію) розважального комплексу, де передбачено проведення масових заходів (а це зосередження великої кількості автівок в одному місці), а парковки зробити там не дають. Хоча тільки лінивий не нарікає на таку проблему у Луцьку, як нестача паркомісць, що нині можна розцінювати, як гостру соціальну проблему.

Очевидно, що таке ставлення до соціально-відповідального бізнесу у Луцьку точно не викличе стимулу чи бажання у інших підприємств робити свій бізнес не дбаючи про власну економічну вигоду, а й враховуючи соціальну складову.