Динаміка аварій у Луцьку. ІНФОГРАФІКА

ДТП

Найжахливіше, що може статись в ДТП – це не розбита фара в авто преміям-класу чи зім’ятий бампер нещодавно придбаного авто «з салону», а смерть людей. З кожним роком ростуть цифри невтішної статистики дорожньо-транспортних пригод на дорогах Луцька.

Видання «Конкурент» проаналізувало дані і намагалося розібратися, чому складається така ситуація.

Отож, для того щоб зрозуміти, куди ми рухаємось і чи безпечніше стало на дорогах міста, журналісти порівняли статистику ДТП, яку надали ГУ НП у Волинській області за останні два роки. Також зосередили увагу на двох місяцях ‒ січень-лютий ‒ за останні три роки. Картина вийшла, м’яко кажучи, не дуже гарною. Зрозуміло одне: існує проблема – у Луцьку з кожним роком росте невтішна статистика кількості ДТП.

За 2014 рік в Луцьку сталось 954 дорожньо-транспортні пригоди, в 2015 році їхня кількість збільшилась до 975.

Звісно ж, автопригода, внаслідок якої в авто розбилась фара чи зігнувся бампер, також враховується в цій статистиці. Однак найжахливіша втрата в ДТП – це здоров’я і, навіть більше, життя лучан.

Всього ДТП У тому числі ДТП з постраждалими
Всього Загинуло Травмовано
2014 2015 % 2014 2015 % 2014 2015 % 2014 2015 %
м. Луцьк 954 975 +2 144 182 +26 14 10 -28 157 219 +39

3949_tdL5BRwSg6yh_w_687

Проаналізувавши статистичні дані за три роки та взявши аналогічний відтинок часу січень-лютий, бачимо, що невтішна статистика має тенденцію до зростання. Тобто, якщо в січні-лютому 2014 року у Луцьку було зареєстровано 140 ДТП, то за аналогічні періоди в 2015 році – 144, а в 2016 – 183 дорожньо-транспортні пригоди. З постраждалими в 2014 році ‒ 11 людей, 2015-му – 22 людини, 2016-му – 42 людини; травмовано у 2014 – 14 людей, 2015 – 37 людей, а в 2016 році – 49.

Якщо в 2014 році за січень-лютий місяць внаслідок ДТП не загинула жодна людина, то у 2015 році за аналогічний період їх загинуло троє, а в 2016-му році – двоє людей.

Як розповів начальник сектору відділу безпеки дорожнього руху ГУ НП у Волинській області Віктор Главічка, на причини дорожніх аварій впливає дуже багато факторів. Всі вони певним чином взаємопов’язані між собою. Однак стовідсотково вплинути адміністративним шляхом на кількість ДТП неможливо. Окрім того, що маємо недосконале законодавство у сфері дорожнього руху, в нас не впроваджена автоматична фіксація порушень ПДР, яка також стимулювала б водіїв до дотримання безпечної поведінки на дорогах.

«Необхідно, щоб дуже добре функціонувала невідворотність покарань за порушення для всіх ‒ від чиновника до пересічного громадянина. Якщо він перевищив швидкість, і це зафіксовано відповідними приладами, то повинен сплатити штраф. Якщо це не буде функціонувати, то недисциплінованість учасників дорожнього руху буде продовжуватись», ‒ сказав Віктор Главічка.

До того ж, за його словами, кількість автомобілів з кожним роком в місті збільшується. Однак за цим не встигає розвиток інфраструктури, який мав би забезпечити комфортне керування автомобілями.

Аварійно-небезпечні ділянки міста

У Луцьку є три ділянки, на яких спостерігається найвища концентрація ДТП, а саме: перехрестя вулиць Ковельської та Чернишевського, вулиця Ковельська від перехрестя з вулиці Червоного Хреста до вулиці Глінки, а також проспект Соборності від перехрестя з вулиці Кравчука до будинку № 42 (заїзд до гіпермаркету «ТАМ-ТАМ»).

Місце концентрації ДТП визначається три роки. Коли на таких ділянках проведуть необхідні заходи (освітлення, дорожня розмітка, встановлення світлофорів) і протягом трьох років там не спостерігатимуть ДТП, то воно знімається з переліку місць концентрації ДТП.

На ділянці біля «ТАМ-ТАМУ» часто були наїзди на пішоходів. Тому там є пропозиція в зміні організації дорожнього руху, а саме запропоновано будівництво підземного пішохідного переходу.

На перехресті вулиць Чернишевського та Ковельської, за словами Главічки, назріло питання щодо будівництва світлофорного об’єкту, тому що збільшився потік транспортних засобів. А щодо перехресть вулиць Червоного Хреста та Ковельської не було проблем, поки там не побудували супермаркет. Там також треба вносити конкретні зміни в організацію дорожнього руху, щоб спеціалісти продумали, як краще розвантажити рух.

У регіональному сервісному центрі МВС у Волинській області надали інформацію щодо кількості проведених реєстрацій та перереєстрацій у Луцьку. Відповідно, у 2013 році було зареєстровано 23 737 автомобілів, у 2014 році – 25 008 авто, але в 2015 році було зареєстровано автівок менше, а саме 20 988 машин. Як запевнили в сервісному центрі, кількість автомобілів за останні роки в порівнянні з попередніми значно зросла.