Фірма з «Континіуму» продає залізничникам задороге пальне

Компанія «Вог Аеро Джет», яка є переможцем останнього тендера на поставку дизпалива «Укрзалізниці» і яку пов’язують із групою «Континіум», в черговий раз за домовленістю з залізничниками підвищила вартість ресурсу.

Таким чином, вона виросла вже на 21% в порівнянні з ціною, запропонованою під час тендеру, і перевищила актуальні ринкові ціни, – пише Конкурент із посиланням на Наші Гроші.

Про це свідчить лист філії «Центру забезпечення виробництва» (ЦЗВ) на адресу однієї з залізниць про постачання палива. Поставка 2 тисяч тонн палива, затверджена 29 березня, проводитиметься за ціною 16,8 тисячі гривень за тонну.

Ця ціна вже на 21% вище від 14 тисяч затонну, з якими «Вог» виграв тендер у лютому. Тоді заявка була дешевшою від ринкових цін, однак вона дозволила фірмі з групи «Континіум» виграти тендер загальною вартістю 1,4 мільярда гривень.

Нинішнє підняття ціни – вже друге після тендеру. І це вже набагато дорожче, ніж у конкурентів, які на тендері пропонували нормальні ринкові ціни на паливо, однак програли підряд через занижену вартість тендерної заявки «Вогу».

За даними цінового моніторингу «Консалтингової групи «А-95», тепер ціна «вогівського» дизелю для залізниці перевищила ринкову.

Так, 31 березня 2016 р ринкова вартість дизпалива становила 16, тисячі гривень за тонну.

«ЦЗВ» заявив, що коригування ціни протягом дії договору, укладеного з нафтотрейдером WOG, знаходиться в правовій площині.

Більш того, там стверджують, що переглянута ціна ДП залишається на 15% нижче ринкової.

Минулого року тендерне законодавство було змінено таким чином, аби «Укрзалізниця» могла проводити крупні закупівлі палива відразу враховуючи світові коливання та курс долара. Однак наприкінці минулого року через скарги маловідомих фірм до Антимонопольного комітету «Укрзалізниця» прибрала з конкурсної документації формульне ціноутворення палива та прив’язку ціни до котирувань Platts (визнане у всьому світі джерело інформації про ціни на енергоресурси) та валютного курсу.

Тепер закупівельна ціна дизпалива для залізниці як і у попередні роки залежить знову від довідок «Держзовнішінформу» про цінову кон’юнктуру, які постачальник самотужки отримує у цього підприємства і подає залізниці на доказ зміни ринкової ціни товару. Така норма діяла останні роки і весь цей час фірми з групи покійного нардепа Ігоря Єрємєєва отримували найбільші підряди залізниці.

У 2015 році компанія «ОККО» намагались порушити монополію «єрємєєвців», вигравши тендер залізничників на поставку палива по цінам, прив’язаним до світових котирувань та валютного курсу. Однак вже через кілька днів після відхилення заявки «Вогу» на користь ОККО стало відомо про критичну ситуацію із дизпаливом від Єрємєєва – у залізничників залишились мізерні запаси і вони домовились про продовження поставок «ВОГу». А поставки від ОККО згодом були заблоковані у судах фірмою «Дайджест груп» – дилером «ВОГу».