Здешевлення вживаних авто: як голосували нардепи-волиняни. ОНОВЛЕНО

Верховна РАДА

Верховній Раді не вистачило 10 голосів, щоб прийняти за основу закон, який здешевив б вживані автомобілі.

Не скористалися правом висловити своє ставлення до цього закону й троє волинських нардепів – Сергій Мартиняк (не голосував), Степан Івахів (не голосував) та Ігор Лапін (відсутній).

Ігор Гузь та Юрій Савчук підтримали цю ініціативу.

1 квітня нардеп Лапін подав заяву в апарат Верховної Ради, в якій вказав, що його картка під час голосування двох законів, зокрема й щодо вживаних автомобілів, не спрацювала.

Як пише День, цей законопроект мав покращити купівельні стосунки на ринку вживаних авто в Україні.

Сьогодні переважна більшість угод купівлі-продажу вживаних автівок  здійснюється напряму між приватними особами через торгуючі організації, що мають право виписки довідок-рахунків, або ж через посередників у вигляді комісійних майданчиків. Частка таких операцій, за даними експертів, складає до 95% від загальної кількості.

Діяльність організацій, що надають послуги з оформлення операцій купівлі-продажу вживаних автомобілів, важко назвати прозорою, адже діючи в інтересах продавця, вони намагаються знайти способи заниження реальної ринкової вартості і зменшити податкове навантаження на клієнта.

Згідно пункту 173.2 статті 173 Податкового кодексу України дохід, отриманий платником податку від продажу протягом звітного року лише одного легкового автомобіля, взагалі не підлягає оподаткуванню. Більшість же операцій на ринку пов’язана саме з продажем лише одного автомобіля протягом року. Таким чином, надходження до бюджету або взагалі відсутні або є мізерними і забезпечуються лише за рахунок оподаткування доходів юридичних осіб від операцій комісійної торгівлі, яка, у свою чергу, пов’язана зі значними спекуляціями. Крім того, покупці вживаних автомобілів, не маючи реальної змоги перевірити юридичну чистоту автомобіля і самої процедури купівлі-продажу, стають жертвами шахраїв і спекулянтів.

Головною причиною відсутності в Україні нормального функціонування ринку вживаних транспортних автори законопроекту 3046-д називають неоднозначність та наявність колізій у положеннях пункту 189.3 статті 189 Податкового кодексу України. «В умовах чинного законодавства існує небезпека повторного нарахування ПДВ на повну вартість при операціях купівлі-продажу одного і того ж транспортного засобу. Перший раз відбувається повне ПДВ оподаткування операції продажу споживачу нового транспортного засобу офіційним дилером, вдруге — при повторній реалізації юридичною особою (дилером) того ж, але уже вживаного транспортного засобу, що перед цим був викуплений у споживача», — йдеться у пояснювальній записці до законопроекту.

Саме тому народні депутати комітету ВРУ з питань податкової та митної політики пропонують запровадити нараховувати ПДВ на маржинальний дохід, тобто різницю між ціною продажу та документально підтвердженою ціною придбання вживаного товару (а даному випадку вживаному транспортному засобі), а також розширити коло суб’єктів, які можуть залучатися до операцій купівлі-продажу вживаних товарів.

9_gray_u