Постмайданівські гучні хабарі: чому не садять винних. ІНФОГРАФІКА

1449665994_korupciya

Чому гучні справи корупціонерів після Революції Гідності не розкривають.

Про це інформують ТЕКСТИ.ORG.UA.

Гучні затримання на гарячому, пачки вилучених грошей і поки що жодної дійсно проривної судової ухвали.

Якщо вірити даним Єдиного реєстру судових рішень, майже ніхто із топ-хабарників, яких показували по телевізору, не потрапив поки на лаву підсудних.

Звісно, слід робити поправку на неквапність судової машини, яка не надто поспішає вносити всі рішення до реєстру.

Але якби хоча б одну справу хотіли показово довести до логічного завершення, громадськість точно дізналась би про такий вирок.

Ось ТОП-10 найгучніших «публічних хабарів», на яких піарились прокуратура і міліція протягом двох років «нової влади», однак інформація про подальшу долю яких наразі відсутня в Єдиному реєстрі:

1

Сюди не потрапили справи останніх двох місяців, їх ми винесли в окремий перелік, як нагадування для громадського контролю.

2

Натомість переважна більшість хабарів, які вдалось віднайти у Єдиному реєстрі із вироками – це «побутові», «буденні» справи: тиск на бізнес, відлинювання від армії, земельні ділянки, корупція в самих правоохоронних органах.

Традиційно до вироків доходять більше справ вимагачів, а не тих, хто пропонує хабар.

ЧОМУ НА ЛАВІ ХАБАРНИКІВ ПОРУЧ ЗІ ЗВИЧАЙНИМИ ВИКЛАДАЧАМИ, ДІЛЬНИЧНИМИ І ПОДАТКІВЦЯМИ НЕ СИДЯТЬ ЧИНОВНИКИ ХОЧА Б РІВНЯ ЗАСТУПНИКА МІНІСТРА ЧИ НАЧАЛЬНИКА УМВС?

Ще одна справа на трохи більшу суму – вирок Дарницького райсуду генералові Держприкордонслужби за вимагання майже 350 тис. грн (близько $14 000) – поки не внесена до Реєстру, але вже оголошена публічно.

У судовому реєстрі також зафіксовано, що Ігор Швайка на посаді міністра агарної політики отримав у подарунок від колишніх працівників ДПЗКУ мотоцикл «Harley-Davidson» вартістю 250 000 грн (бл. $10 000) за вчинення дій в їхніх інтересах. Bтім, остаточного вироку по цій справі не винесено.

Навряд чи такий стан справ свідчить про повне викорінення корупції, особливо – із політичним присмаком – із життя пересічних українців.

Скоріше це запитання до правоохоронних органів і судової системи: чому на великій лаві хабарників поруч зі звичайними лікарями, викладачами, дільничними інспекторами і податківцями не сидять чиновники хоча б рівня заступника міністра чи начальника УМВС в області?

Оскільки до уваги брались лише справи і вироки, де вину хабарника визнано судом, то можемо зробити і певні висновки щодо рівня покарань за цей вид злочину.

Переважна більшість строків присуджується умовно із випробним терміном чи/і позбавленням права займати певні посади.

Є й крайні випадки – як надто суворі покарання для малих сум, так і надто м’які для відносно великих порушень.

Прикладом першого є позбавлення держрибінспектора волі на строк у 5 років без випробного терміну за хабар у розмірі 2200 грн за гіпотетичне непритягнення підприємця до відповідальності у разі браконьєрства, а також за те, що чиновник повідомлятиме рибалці про рейди заздалегідь.

В цілому ж покарання можна назвати більш ніж справедливими. I якби вони пропорційно застосовувались до чиновників більш високого рангу, то вочевидь були б прийнятною компенсацією за хабарницькі схеми, які процвітають у вищих ешелонах влади.

3

Інші актуальні «прайси» чиновників (за категоріями):

4