Підземний перехід у Луцьку: транспортні проблеми та бізнес

перехід

Заступник начальника управління містобудування та архітектури Луцької міської ради Ярослав Матвіїв переконаний, що найближчим часом підземний перехід у центрі міста нереально побудувати.

Матвіїв вважає запропонований проект не до кінця продуманим. Найбільше заступника турбує транспортна проблема, – пише Район. Луцьк з посиланням на ТРК Аверс.

Якщо під час реконструкції з вулиці Винниченка на Словацького забудовник передбачив об’їзд біля готелю “Україна”, то з проспекту Волі на вулицю Словацького – ні. Кажуть, що це дрібні деталі.

“Сам принцип влаштування торгового комплексу на перетині двох магістральних вулиць є необґрунтованим. Також дуже важливим є в перспективі, як ми взагалі будемо будувати. Як будемо розводити транспорт на період будівництва. Ми цього не знаємо”, – зауважив Ярослав Матвіїв.

Також головний художник міста каже, що у центрі міста надто мало стоянок, а коли з’явиться торговий центр, то їх катастрофічно бракуватиме. На новому плані центральної частини міста враховані нові стоянки. Та вони розташовані аж за півкілометра від Театрального майдану.

Нагадаємо, що концепцію розвитку театрального майдану, яка передбачала будівництво підземного переходу, міська влада пропонувала ще близько 10 років тому.

У 2007 році ДПІ “Дніпромісто” виграло конкурс на розроблення проекту, тоді йшлось про 2 гектари землі й те,щоб переставити пам’ятник Лесі Українки. Мав бути паркінг та торговий центр. Будівництво планували провести не за кошти міста, а за гроші інвестора. Луцька міська рада організувала тендер і тоді виграв його ТРЦ “Магніт”.

З року в рік перехід збиралися будувати, але не могли зібрати потрібні дозволи. У 2014 році архітектурна рада погодила детальний план центральної частини міста. Втім, проект відхилили. Кілька тижнів тому вже доопрацьований проект вкотре представили на архітектурно-будівельній раді.

Проектанти з “Дніпроміста” запевнили, що усі неточності в новому проекті врахували. Проте краєзнавці та архітектори сумніваються у доцільності нового плану. Адже підземний перехід зачіпає зону охоронної пам’ятки, не є мобільним для міста, так як новопредставленій частині Луцька немає парковок.

Також забудовники та міська влада не можуть вирішити проблему з рухом транспорту під час будівництва. Краєзнавці переконані, що цей проект є виключно комерційним.

“Особисто я вважаю, що це чисто бізнесовий проект. Він немає ніякого відношення до забезпечення переходу чи якихось зручностей для громадян. Це просто можливість використання службового становища певних осіб зробити комерційний проект в центрі міста.

Для історичного середовища Театрального майдану, цей підземний базар буде в 10-ти метрах від монастиря бернардинів. Тут знаходиться підземна забудова. Це фактично підземні ходи, які йдуть під театральним майданом. Є поховання саме в цій частині, що підтверджує сканування, яке провели “Волинські старожитності”, – розповів краєзнавець Ігор Левчук.