У Луцьку обмежать в’їзд у Старе місто

t_1_3_4

Луцька міська рада розпочинає втілення програми обмеження заїзду в Старе місто.

Таке рішення прийняли під час засідання виконкому у середу, 17 лютого.

Як розповів директор КП «АвтоПаркСервіс» Олександр Мартинюк, головне завдання – обмежити заїзд в Старе місто транспорту працівників ринку – близько 40% всіх автомобілів.

Виконком вирішив «обмежити проїзд автомобільного транспорту на територію Державного історико-культурного заповідника в місті Луцьку до 200 транспортних засобів за одну годину» та «встановити період обмеженого проїзду на територію Державного історико-культурного заповідника з 06:00 год. до 16:00 год».

При цьому режим обмеженого проїзду на територію у виняткових випадках (аварійні роботи, ремонтні роботи, проведення певних заходів) можуть змінити на підставі розпорядження міського голови.

Переможець конкурсу з визначення оператора паркування підприємство «Ельбе УА» має встановити системи обмеження руху транспорту та паркомати, під’єднати їх до електромережі.

З метою ознайомлення водіїв з роботою системи та отримання даних про кількість «пільговиків» підприємство має задіяти систему обмеження руху у тестовому режимі на 2 місяці з дня її встановлення.

Із часом планують почати укладення тристоронніх угод між «АвтоПаркСервіс», власниками транспорту та «ЕльбеУА», що передбачають надання спеціального обладнання для реєстрації у системі обліку, магнітних перепусток або внесення номера транспортного засобу до бази даних системи.

Також «ЕльбеУА» має забезпечити безперешкодний в’їзд/виїзд на територію історико-культурного заповідника (шляхом видачі магнітних перепусток або внесенням номера до бази даних системи обмеження руху або іншим чином) автомобільного транспорту:

‒ громадян, які проживають на території заповідника;
‒ служб оперативного реагування (надзвичайних ситуацій, поліції, невідкладної медичної допомоги, аварійних), комунальних служб, зв’язку та енергопостачання;
‒ легкових автомобілів, якими керують інваліди з ураженням опорно-рухового апарату, члени їхніх сімей,
‒ похоронних процесій.

Член виконкому Михайло Щур закликав не голосувати за проект рішення, бо його прийняття може призвести до розширення торгівлі зі Старого ринку на територію Старого міста. Мовляв, люди будуть торгувати просто на стоянках. Також незрозуміло, як ідентифікувати інвалідів, також людей, які проживають в Старому місті, але використовують транспорт там не зареєстрований.

Натомість йому заперечила депутат міськради Наталія Бунда та заступники міського голови Тарас Яковлев, Сергій Григоренко та Юрій Моклиця, голова громадського об’єднання «Лучеськ» Олег Іванюк, член виконкому Роман Бондарук та секретар міської ради Юлія Вусенко.

Григоренко переконує, що за тиждень-два в місті запрацює евакуатор, постійно працює муніципальна дружина, тому торгівлі там вони не допустять. Олег Іванюк запропонував міським посадовцям, депутатам та членам виконкому провести збори в Старому місті, щоб розробити дорожню карту відродження цієї зони.

А Роман Бондарук вважає, що таке рішення треба було прийняти ще 15 років тому, бо в «базарні дні» всі двори заставлені автомобілями підприємців і це створює значні незручності. Таку проблему підтвердила і Юлія Вусенко.

Заступник міського голови Юрій Моклиця каже, що це революційний крок, бо потрібно врегулювати, хто, де та як має паркуватися в цій частині міста. Проект може стати пілотним для поширення в інших частинах міста.

У підсумку рішення підтримали 11 членів виконкому. Парковки в Старому місті планують запустити з 1 березня, а всю систему ‒ після того, як департамент ЖКГ проведе необхідні ремонтні роботи.