Луцьку загрожує паркувальний «армагедон»

Мешканці густонаселених частин міста потерпають від нагромадження у дворах хаотично припаркованих автомобілів. Автори радянської забудови мікрорайонів не думали, що власне авто буде у більшості сімей. Лучани-автомобілісти викручуються як можуть: паркують авто на платних стоянках, знімають гаражі, чи й просто шукають хоч який вільний клаптик землі під багатоповерхівкою.

Роки йдуть, автомобілі стають доступнішими, їх більшає. Район.Луцьк вивчив проблему.

НЕ ВСТИГ У ДВІР – НОЧУЙ НА ДОРОЗІ

Найбільше від нестачі паркувальних місць потерпають мешканці центральних та спальних районів міста. На окраїні такої проблеми вдається уникнути за рахунок не надто щільної забудови.

Один з найбільш густонаселених районів – проспект Соборності. Тут і  щільна забудова, і велика кількість городян, які мають власні авто. Двір будинку на проспекті Соборності, 30 щодня під вечір ущент забивають автомобілі – люди повертаються з роботи. Хто не встиг – паркує машину на в’їзді у двір.

«Інколи навіть і на в’їзді місця нема. Тоді паркую на тротуарі під будинком. Щоправда, це заважає перехожим. Раз на моїй «Мазді» навіть нецензурне слово на дверях видряпали… Добре, хоч скла не побили. А що мені робити? Не на дорозі ж авто лишати?!»  – ділиться власник одного із автомобілів.

Авто у цьому дворі, як і у багатьох спальних районах Луцька, займають практично усю територію між будинком і газоном. Проте, поблизу немає іншого місця, де можна розташувати автомобіль.

1

Така ситуація змушує людей порушувати правила. «Однозначно автомобілі не можна ставити на газонах. За таке порушення власника авто можна притягати до адміністративної відповідальності», – зазначає завідувач сектору демонтажу Департаменту муніципальної поліції Роман Кулик.

Лучанка Ірина Новосад живе у центральній частині міста. За 600 гривень у місяць знімає гараж у кооперативі на вулиці Івана Франка. «Це  оптимальний варіант із знайомих мені. Раніше паркувала авто на платній стоянці біля «Кораблика», платила 12 гривень за добу», – розповідає лучанка.

Хоча, їй ще пощастило. У спальних районах міста платні автостоянки, де безпечно можна лишити автівку на ніч, «деруть» мінімум 25 грн за добу.

Виникає питання: а як щодо достатньої кількості парковочних місць у новобудовах, які як гриби після дощу, в останні роки ростуть у Луцьку? Чи вистачає парковочних місць там? Чи контролює хтось це питання?

2

ДОТРИМАННЯ НОРМ – НА СОВІСТІ ЗАБУДОВНИКА

Заступник начальника Управління містобудування та архітектури Ярослав Матвіїв каже, що кількість паркувальних місць у дворах визначається таким документом, як ДБН (Державні будівельні норми) України 360-92 «Планування та забудова міських і сільських поселень».

У 2011 році у ці ДБН  були внесені зміни. У документі сказано: у житлових районах  повинне бути забезпечене постійне зберігання усіх автомобілів, які належать мешканцям будинків. Розміщення автостоянок і гаражів слід здійснювати з розрахунку одне машино-місце на одну квартиру.

«У 2011 році відбулася так звана дерегуляція проектної діяльності. Відповідно до цього дотримання норм покладено на проектувальників і замовників», – запевняє Ярослав Матвіїв.

Чиновник наголошує: тепер контролюючі органи не мають права перевіряти наявність паркувальних місць у проектній документації нових житлових масивів. «Усе на совісті тих же проектувальників та замовників», – додає він.

«Перевіряють хіба тоді, коли категорія складності об’єкта більша трьох (багатоповерхові будинки, які мають більше 10 поверхів, готелі, архітектурні житлові комплекси зі складною об’ємно-просторовою структурою та приміщеннями громадського призначення – ред.). Якщо це багатоквартирні будинки до 10 поверхів чи офісні приміщення, перевірка не передбачена», – розповідає Ярослав Матвіїв.

4_dbn3

«ДЕБЕЕНИ» – НЕ ЗАКОН

Виходить, призначену для забудови ділянку потрібно забудовувати таким чином, щоб було місце і для паркування, і для будинку. Відтак, якщо території замало – то це головний біль проектувальника?

Зрештою, у місті повиростало безліч багатоповерхівок і до 2011 року. І тут, скоріш усього, про кількість парковочних місць ніхто не дбав, користуючись застарілістю «дебеенів». Як наслідок – у житлових комплексах, збудованих у перше десятиліття 2000-х років, теж катастрофічно не вистачає місця для автомобілів.

У збудованих після 2011 року новобудовах – теж не завжди все в нормі. Будинок «Небос Хіл», що на Ковельській,47а, здали в експлуатації півтора роки тому – у 2014. Спорудила його фірма «Українські будівельні системи». Тоді забудовник звів будівлю у десять поверхів, однак місця для паркування авто у дворі будинку практично не залишилось, як і для повноцінного дитячого майданчика.

4

Завгосп десятиповерхівки Анатолій Миколайович розповів, що фірма-забудовник намагалася викупити приватний будинок поряд, аби на його місці облаштувати автомайданчик для місцевих жителів. Проте, власник сусідньої земельної ділянки оцінив своє майно надто дорого: ціною у 6 квартир, стверджує завгосп.

«У нас ніколи не вистачатиме паркомісць, адже якщо порахувати кількість квартир і припустити, що у кожного мешканця є авто, то можете собі уявити, яку територію потрібно для автостоянки? Хто купував квартири, їх попереджали, що це всі місця для авто, вони знали на що йдуть», – розповів Анатолій Миколайович.

5

На його думку, власники автомобілів можуть залишати на ніч свої машини на стоянці біля супермаркету «ПАККО», що навпроти багатоповерхівки.

Також завгосп нарікає і на «заїжджих»: «Ми плануємо ставити ворота, щоб обмежити проїзд чужих автомобілів. Власники квартир матимуть чіпи, за допомогою яких потраплятимуть у двір», – розповів Анатолій Миколайович.

Оксана ВЛАСЮК