Депутатам розповіли про проблеми ЛПЕ

12364276_880524978663349_1512026217_o

Депутати Луцької міської ради, громадські активісти, журналісти та посадовці оглянули територію міського підприємства електротранспорту та отримали інформацію про реальний стан підприємства.

Така «екскурсія» відбувалася у середу, 9 грудня.

Приводом до неї стало перекриття дороги біля міської ради через невиплату зарплат 8 грудня.

Як розповів виконувач обов’язків директора Ігор Грицюк, нині на маршрутах працюють 44 тролейбуси, а до кінця року планують запустити 51.

Також він спробував пояснити заборгованість по зарплаті на підприємстві. Так, окремим працівникам не заплатили ще за серпень, серед робітників таких, мовляв немає. Загальний борг нині 3,256 мільйона гривень.

Серед причин його виникнення нинішній виконувач обов’язків Ігор Грицюк та екс-директор Ігор Домбік (його контракт закінчився 7 грудня і досі не продовжений) називають заборгованість із держбюджету перед підприємством 2,8 мільйона гривень, а також боргову тяганину із підприємством «Богдан-лізинг». Цьому підприємству ЛПЕ досі не заплатило 1,2 мільйона гривень штрафних санкцій за невчасну виплату грошей за лізинг.

Серед інших статей видатків, крім зарплати, Грицюк називає заміну електромереж для пересування тролейбусів. Нині вони зношені на 70%. Щороку замінють близько 2 кілометрів, однак по повне оновлення поки не йдеться. Також витрачають кошти на вживані польські тролейбуси. Вартість одного тролейбуса із польської Гдині для Луцька – 250 тисяч гривень. Також близько 14500 гривень витрачають на якісне фарбування тролейбусів під брендовий біло-зелений стиль ЛПЕ. Його виконує приватне підприємство «Перспектива», бо на ЛПЕ, мовляв. немає фахівців достатньої кваліфікації.

Секретар міськради Юлія Вусенко зауважила на проблемі присвоєння класів водіям тролейбусів. Мовляв. вони не можуть отримати класи вчасно. Ігор Грицюк каже, що у Луцьку просто немає інституції, яка присвоює класи. На міському автозавод є ліцензія тільки на навчання водіїв, бо «класова» ліцензія дуже дорога. Натомість для проходження навчання та проведення іспитів на присвоєння класу треба їхати у Житомир, Київ чи інші міста.

Нині на ЛПЕ намагаються організувати навчання у Луцьку та запрошувати екзаменаторів із інших міст для присвоєння класів луцьким водіям. За словами Ігоря Домбіка, водії отримують близько 6 тисяч гривень без врахування податків.

Депутат міськради Ігор Поліщук ще раз озвучив підозру щодо «схем» із постачанням польських деталей на ЛПЕ. Раніше він заявляв, що деталі, які поляки постачають в Україну, через приватне підприємство перепродають луцьким тролейбусникам та «наварюють» на цьому гроші. Натомість Ігор Грицюк таку інформацію заперечує.

За словами заступника міського голови Серія Григоренка, нині міська рада добивається виплати ЛПЕ з держбюджету 2,8 мільйона на часткове погашення заборгованості перед працівниками. Окрім того, для збільшення доходів на підприємстві розмірковують про підняття ціни за проїзд у міському електротранспорті до 2 гривень.