Які закони «пишуть» волинські нардепи: Ігор Гузь

10384743_1074757055883392_2893190301784753914_n

27 листопада 2014 року депутати Верховної Ради склали присягу. Журналісти ВАР вирішили дослідити, які законодавчі ініціатив за рік роботи були у волинських нардепів. Друга наша публікація про обранця округу №19 (Іваничівський, Володимир-Волинський, Любомльський райони) Ігоря Гузя.

За рік роботи Гузь найчастіше із волинських нардепів з’являвся на всеукраїнських телеканалах у ток-шоу, адже у «Народному фронті» його обрали одним із спікерів фракції. А ще депутат вимагаав відставки міністра енергетики та вугільної промисловості Володимира Демчишина та голови Волинської ОДА Володимира Гунчика.

З листопада 2014-го Гузь став автором та співавтором 12 проектів законів та постанов. Із таким показником він суттєво відстав від «героя» нашої першої публікації Сергія Мартиняка (27 проектів).

Опишемо детальніше зміст законодавчих ініціатив Гузя, які, на нашу думку, найважливіші для волинян:

Проект Закону про припинення дії окремих статей Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією

Його Ігор Гузь у співавторстві із ще 5 нардепами подав 10 лютого 2015 року. Зміст проекту можна зрозуміти із його назви.

«Анексія АР Крим та збройна агресія Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях Російською Федерацією, підтримка екстремістських та терористичних угрупувань на згаданих територіях та співпраця з нелегітимною владою АР Крим продемонструвала її нехтування Договором про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією. Такими діями Російська Федерація порушила державний суверенітет України та її територіальну цілісність, чим продемонструвала недотримання цілям та принципам Статуту Організації Об’єднаних Націй та зобов’язань взятих в рамках Організації з безпеки і співробітництва в Європі.

На підставі вищевикладеного, припинення дії окремих статей Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією, як таких що не виконуються Російською Федерацією, а їх виконання Україною становить загрозу національним інтересам та національній безпеці України є не стільки правом, скільки обов’язком України», – вказують автори у пояснювальній записці.

Проект Закону України про внесення змін до Гірничого закону України щодо уточнення порядку компенсацій за оплату комунальних послуг

Його Ігор Гузь подав разом із Ігорем Лапіним, Михайлом Бондарем та Ігорем Васюником 25 грудня 2014 року. Основна ідея проекту – створити правову основу для компенсації витрат на опалення для шахтарів, які мають вдома індивідуальне непічне опалення.

«Іншими словами, з метою забезпечення соціальної справедливості, законодавчо були закріплені дві основні категорії пільг: надання побутового вугілля у натуральному вигляді та компенсація за спожиті енергоресурси та комунальні послуги за рахунок субвенцій з державного бюджету місцевим бюджетам. Проте, на сьогодні існує категорія шахтарів, які проживають у будинках, що з різних не залежних від них причин (зубожіння та занепад муніципального теплового господарства тощо) переведені з центрального опалення на самостійне опалення квартир за допомогою встановлених у них систем індивідуального опалення. У Гірничому законі України питання виплати компенсацій таким особам не врегульовано, що призводить до соціальної несправедливості та ставить в нерівне становище шахтарів, які проживають у будинках з різними видами опалення», – пояснюють нардепи.

Безпаавввымянный

Проект Постанови про звільнення Демчишина В.В. з посади Міністра енергетики та вугільної промисловості України

Проект постанови через незадоволення діяльністю Демчишина 3 березня зареєстрували 26 нардепів, серед яких Гузь, свободівці, депутати із «Батьківщини», «Народно контролю» та інші. Свої мотиви щодо звільнення посадовця вони пояснили так:

«…слід відмітити формальне ставлення Міністра енергетики та вугільної промисловості України Демчишина В.В. до виконання доручення Кабінету Міністрів, який фактично самоусунувся від виконання покладених на нього обов’язків голови Комісії (міжвідомча комісія з розв’язання проблем вугільної галузі, – ред.) з перших днів її роботи.

Вкотре міністр енергетики продемонстрував відсутність у нього розуміння проблем галузі, і зокрема, розуміння щодо обсягів державного фінансування підприємств галузі, які мають бути запропоновані при внесенні змін до Державного бюджету України на 2015 рік.

Графік погашення заборгованості із заробітної плати, напрацьований Міненерговугіллям, є нереальним та необґрунтованим. Не досягнуто також згоди усіх зацікавлених сторін щодо врегулювання ситуації на енергоринку.

Таким чином, Міністр енергетики та вугільної промисловості не виконав покладені на нього дорученням завдання та не використав усі можливості для підготовки проектів Урядових та законодавчих рішень, не сформулював та не запропонував дієві заходи щодо вирішення нагальних проблем галузі.

Міністерством енергетики та вугільної промисловості України також не вжито відповідних заходів щодо остаточного вирішення галузевого колективного трудового спору між профспілкою та Міністерством.

Така бездіяльність і небажання розуміти та вирішувати проблеми паливно-енергетичного з боку міністра Демчишина В.В. стали наслідком нарощування соціальної напруги серед працівників галузі, збільшення розміру заборгованості із заробітної плати, закриття шахт, втрати робочих місць, розбалансування енергосистеми України, а більше того – зради національним інтересам, що виявилося у підписанні Демчишиним В.В. із Російською Федерацією кабального контракту на імпорт електроенергії замість того, щоб навантажувати і нарощувати об’єми власного виробництва енергоресурсів.

Тому вищезазначені факти є свідченням, в першу чергу, невідповідності міністра займаній посаді, його некомпетентності, невиконання ним функцій і завдань, які покладаються на Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.

Окрім цього, намагаючись приховати свою некомпетентність або недбалість Міністр Демчишин В.В. продовжує вводити українське суспільство в оману, стверджуючи у своїх численних коментарях на цю тему, що напрацьований комісією Меморандум погоджений та підписаний усіма учасниками».

Однак нині Володимир Демчишин досі на посаді, хоча Ігор Гузь та навіть Арсеній Яценюк постійно критикують посадовця. Як зазначає видання «Економічна правда», міністр призначений за квотою БПП «Солідарність», тому Яценюк як представник «Народного фронту» поки не може його «здихатися».

Проект Закону України
«Про внесення змін до Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (щодо удосконалення порядку повторного голосування)»

Його подали 24 квітня 7 нардепів, серед яких і Гузь. Основна ідея законопроекту: «Запровадження мажоритарної системи абсолютної більшості для виборів міських голів». Як відомо, цей проект закону так і не підтримали, а вибори в два тури проводили лише у містах із населенням більше 90 тисяч людей, а не у всіх містах, як пропонували нардепи.

11857598_836064903109357_698792879_n-848x565

 

Проект Закону України
«Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо державної підтримки вугільної галузі

Його подали 11 нардепів, серед яких Гузь, 9 жовтня 2015 року. Вони пропонували «збільшенняення видатків Міненерговугілля за бюджетною програмою «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» на 841 366 тис. грн. та поновлення бюджетної програми «Державна підтримка будівництва вугле- та торфодобувних підприємств, технічне переоснащення зазначених підприємств» на суму 1001 000,0 тис. гривень», щоб вчасно платити зарплати шахтарям та забезпечити безпечні умови праці.

Нагадаємо, Гузю довелося не раз «воювати» у Верховній Раді, щоб вибити кошти на зарплати працівникам та добудову шахти №10 Нововолинська, хоча її будівництво не закінчили і досі.

Проект Закону про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» щодо погашення заборгованості та виплати поточної заробітної плати працівникам державних підприємств вугільної галузі

Його подали Ігор Гузь та Михайло Бондар 13 листопада 2015 року. Нардепи фактично дублюють одну із вимог попереднього проекту рішення: «збільшення видатків Міненерговугілля за бюджетною програмою «Державна підтримка вугледобувних підприємств на часткове покриття витрат із собівартості готової товарної вугільної продукції» на 841 366,0 тис. гривень».

Проект Закону про внесення змін до статті 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (щодо поіменних голосувань на засіданнях виконкомів місцевих рад)

Його подали 8 нардепів, серед яких і Гузь, 27 листопада 2015 року. Вони пропонують, щоб всі голосування на виконкомах були поіменними.

Антон БУГАЙЧУК