На «Інтері» та «Україні» найчастіше піарили «Опоблок», – експерти

djinsa_b

Назвали телеканали, на яких під час останньої виборчої кампанії було найбільше джинси.

Про це повідомляє Укрінформ.

Передвиборча кампанія місцевих виборів 2015 року позначена появою численних матеріалів із ознаками замовності: як на телебаченні, так і в друкованих та інтернет-виданнях.

Таку інформацію озвучили експерти громадської організації «Телекритика», Інституту масової інформації (ІМІ), Академії української преси (АУП) та Інституту демократії імені Пилипа Орлика на прес-конференції.

«Згідно з результатами моніторингів загальнонаціональних каналів, лідерами за кількістю «джинси» лишаються телеканали «Інтер» та «Україна» – там виходили сюжети на користь «Опозиційного блоку», – сказала голова правління ГО «Телекритика» Наталія Лигачова.

За її словами, ця тенденція зберігається уже впродовж багатьох місяців, не лише перед виборами: «Саме ці канали демонструють найгіршу кількість новин, порушень журналістських стандартів, насамперед балансу думок».

Трохи менше «джинси» на телеканалах ICTV та СТБ, які проте також підтримують у своїх матеріалах «Опозиційний блок».

«Можемо казати, що зараз сформувався свого роду макрохолдинг, який складається з каналів різних холдингів, що належать різним власникам, але всі вони відстоюють інтереси «Опозиційного блоку» і дотичних до нього політиків, які просувають вигідні колишнім регіоналам меседжі», – зазначила Лигачова. За її словами, значно менше «джинси» на каналах «1+1» та 5-му каналі, проте й там є порушення.

«Найчистішими виявилися новини на суспільному мовнику «UA: Перший», хоча так звані «паркетні матеріали» та оціночні судження там є», – зазначила Лигачова.

У свою чергу, виконавчий директор Інституту демократії ім. Пилипа Орлика Світлана Єременко наголосила на тому, що ситуація із «джинсою» у регіональних друкованих та інтернет-виданнях катастрофічна. Про це свідчить моніторинг цієї організації в 8 областях України, у кожній з яких було обрано для аналізу по 4 регіональних друкованих та 4 онлайн-медіа.

«Найбільше матеріалів із ознаками замовності у виборчий період зафіксовано у Харкові (40%), Донецьку (30%), Житомирі (30%) та Дніпропетровську (30%). Найменше таких публікацій на Львівщині – 11%», – сказала Єременко.

Експертка ІМІ Олена Голуб нагадала, що у день було зафіксовано лише 5 порушень свободи слова, що є надзвичайно позитивним результатом. Водночас, за її словами, згідно з моніторингом ІМІ, рівень «джинси» є дуже високим: за два тижні ІМІ нарахував 200 матеріалів з ознаками замовності, з яких 170 – в інтернет-виданнях.