Покрова по-луцьки: переборщили з УКРОПом?

20151014134740

Одразу три концерти за день під патронатом політичної партії «Укроп» разом із початком кампанії від дверей до дверей та десятками агітаторів на вулицях викликали невдоволення багатьох лучан. Мовляв, переборщили із агітацією в один день. Проте фактичний лідер партії на Волині Ігор Палиця переконаний, що таким масштабним відзначенням дійства всі задоволені.

Журналісти ВАР вирішили розібратися, чи стало таке укропівське відзначення Покрови в місті ефективною політтехнологіією. Чи це все ж жест благодійності, якою займається команда «Нового Луцька».

«А РОМАНЮК ТОЖЕ В НЕДІЛЮ ПІАРИВСЯ…»

«А Романюк тоже в неділю піарився». Саме це відповів автору матеріалу один із вуличних агітаторів на зауваження про спекуляцію на святі заради збільшення рейтингу. Йдеться про фестиваль національної кухні у Центральному парку імені Лесі Українки, що проходив 11 жовтня. Дійство відбувалося за підтримки кандидата в мери Миколи Романюка, а в натовпі роздавали агітацію за кандидатку від «БПП-«Солідарність» Вікторію Доманську.

Сам Романюк під час дійства влаштував оглядини території, символічно допомагав готувати борщ у 100-літрових казанах і розповідав, що любить їсти картоплю із тюлькою. Проте будь-яких натяків на політику і політичних промов він на дійстві не влаштовував. До того ж у ньому взяли участь багато виробників області та волонтерів, які змогли зібрати кошти для бійців АТО, пригощаючи людей смаколиками.

DSC_0972

Романюк одягнув фартух та символічно допомагав готувати борщ

А ще на заході вільно агітували за свої політичні сили опоненти Романюка – «Народний контроль» і «Сила людей». Тому цей захід складно назвати агітаційним для кандидата, хоча до нинішнього міського голови, звичайно, є питання через використання службового становища для збільшення рейтингу. Але про це окремо.

«Луцьк захопила укроп. Куди не плюнь-глянь-стань – один укроп»

Саме цією фразою із допису у Facebook можна визначити позицію невдоволених таким масштабним проведенням заходів від укропівців. І для цього є підстави, адже навіть без концертів нині «Укроп» та «Новий Луцьк» мають мабуть найбільше рекламних площ у місті. Також працює масова розсилка газет фонду, а на вулицях роздають агітаційну продукцію «Укропу». Приблизно із 12-14 жовтня стартувала кампанія від дверей до дверей, де людей також переконують голосувати за команду Палиці вже вдома.

На саме ж 14 жовтня запланували 4 основних заходи:

• Відкриття у музеї українського війська та військової техніки експозиції присвяченої Майдану та АТО – «Волиняни на захисті суверенітету, територіальної цілісності та недоторканості України».

• Нагородження учасників АТО, вшанування загиблих та концертна програма на Замковій площі.

• Мистецьке свято патріотичної пісні «Козацькому роду нема переводу» на Театральному майдані. Там мають виступити «Пікардійська терція» і «Ot-vinta».

• Святковий концерт для ветеранів та воїнів АТО у облмуздрамтеатрі.

І треба визнати, що для частини лучан такій дійства таки принесуть позитив. Проте команда політтехнологів «Нового Луцька» знову використала поєднання приємного із корисним – вшанування бійців та народні гуляння разом із політичним піаром власного бренду і Олександра Товстенюка. Адже на сценах під час виступу музикантів майоріють партійні прапори, а в натовпі слухачів вправно працюють партійні агітатори. Навіть в той час, як у облмуздрамтеатрі відбувалися заходи із відзначення Дня захисника України та хвилина мовчання для вшанування загиблих, на Театральному майдані тривали укропівські народні гуляння.

Також Товстенюка та Палиці не було на вшануванні загиблих на Алеї почесних поховань у Гаразджі. Невже стояти разом із Миколою Романюком та Володимиром Гунчиком – лідерами «Солідарності» в місті для них неприйнятно навіть у День захисника?

Ігор Палиця у промові на Замковій площі розповідав про те, наскільки погано влада сьогодні забезпечує армію та як Порошенко не хоче продавати бізнес в Росії. Лідер укропівського списку на Волині у своїх промовах старанно дотримується партійної лінії на створення у виборців відрази до нинішньої влади. Це яскраво проявляється також у їх кампанії «Десять вимог патріотів» і рекламних роликах. Партійні спікери намагаються максимально акцентувати увагу на негативі та прорахунках Порошенка, Яценюка та інших. І це їм часто вдається, бо до нинішньої влади справді є багато питань.

Інші політичні сили теж підключилися до «масовки» у Луцьку. Цей день став успішним для агітаторів у палатках «Свободи» на Театральному майдані, а також для активістів «Сили людей», що піарили своїх кандидатів із транспарантом на велосипеді.

«МИ ЦЕ РОБИЛИ ВІД ДУШІ»

DSC_0030

Олександр Серватович (боєць АТО, довірена особа Товстенюка), Ігор Палиця, Олександр Товстенюк та Олександр Кравченко (боєць АТО, кандидат по округу №20)

Ігор Палиця натомість надто багато політичної реклами на святкових дійствах не побачив, бо вони, мовляв, все це робили «від душі». З ним можна погодитися, адже Палиця, Товстенюк та їх команда «від душі» хочуть здобути більшість у місцевих радах на Волині. І при цьому для них мета виправдовує засоби, якими політики цього хочуть добитися.

Палиця переконує, що такі дійства проводили із почуття патріотизму, адже «Укроп» – для нього перша політична партія. «Я бачив очі цих людей на майдані», – каже він. А ще додає, що якби на сцені свою партійну символіку повісили «Солідарність» чи «Народний фронт», неприйняття, мовляв було би більшим. У цих партій нині однозначно більший антирейтинг, ніж в «Укропу», адже вони провладні. Опозиції в нашій країні завжди легше, адже можна розповідати про жахливий стан забезпечення армії, високий курс долара, злочинну бездіяльність під час захоплення адмінбудівель, коли ти не відповідаєш за ці напрямки.

Окрім критики, «Новий Луцьк» намагається замінити нинішню владу в місті в багатьох напрямках, де вона недопрацьовує. За словами Олександра Товстенюка, загалом вони вклали у Луцьк 180 мільйонів гривень. За них передусім фінансували те, що не фінансувала мерія та інші держустанови. Звичайно, після витрачання таких сум команда Палиці хоче певної віддачі. І вона буде, бо багато бійців, діабетиків, активістів, спортсменів та інших людей, яким фінансово допоміг фонд, підтримають кандидатів від УКРОПу.

Однак розміщення емблеми «Нового Луцька» на білбордах разом із УКРОПом, фотографіями Палиці та Товстенюка – це відкрита спекуляція почуттям вдячності лучан, яку складно виправдати. Про це неодноразово заявляли політексперти, приміром, з волинської «Опори».

Проте знову ж мета (влада у місті) для них виправдовує засоби. А багато лучан такі методи агітації сприймають на «ура».

Антон БУГАЙЧУК