Романюк: «Будуємо разом місто, у якому хочеться жити»*

Огляд доріг. Володимирська - Грушевського

З часу, відколи Микола Романюк почав працювати як міський голова, у Луцьку капітально відремонтували понад 100 доріг.

Таких темпів відновлювальних робіт у місті не було з часів проголошення Незалежності. Бо пам’ятають лучани горби на асфальті, як на дошці для прання в крутих дев’яностих, і те, як лопатами вирівнювала дороги ударна дорожня бригада із сусідньої області, найнята на підйомі економіки у середині двотисячних. При Романюку зроблено у місті дуже багато, і це видно неозброєним оком. Це скаже кожен вільний за духом лучанин, який починає розуміти, що, незважаючи на дуже складну ситуацію в державі, життя у рідному місті стало трохи кращим. Це просте відчуття людини, яка незалежно від віку чи статків, хоче бути причетною до змін, жити у затишному і безпечному у найширшому розумінні цього слова місті. Щоб і центр, і безцінна історична забудова, і всі околиці міста, з яких видніються вежі Любартового замку, мали відповідну інфраструктуру, яка личить європейському Луцьку.

‒ Будуємо разом місто, у якому хочеться жити, ‒ не раз повторює цю фразу міський голова Микола Романюк і завжди висловлює вдячність людям, які генерують цікаві ідеї і докладають рук, щоб місто йшло в ногу з часом. А розумних людей у Луцьку вистачає – з ними треба радитися, домовлятися про співпрацю, прораховувати успішний проект. Скільки нових об’єктів у Луцьку – стільки, а то й удвічі більше, зустрічей міського голови з лучанами на вулицях і в дворах, під дахом і в залі, якщо негода. Щоб перш ніж робити, порадитися, як краще, потім проконтролювати, а тоді ще й переконатися, чи саме так зроблено справу, як люди хотіли. Микола Романюк як міський голова ‒ доступний, уважний до людей і має підхід до кожного.

Людяність, відповідальність та послідовність – великий плюс. Сто реконструйованих доріг свідчить про те, що Микола Романюк – управлінець-господарник на своєму місці, компетентний і актуальний в новій добі, коли Україна йде до нового європейського життя. Розбудуємо разом місто ‒ розбудуємо країну. Чи, може, навпаки – зауважать політики і матимуть рацію. Бо очевидно, що не може бути успішним місто без успішної країни. Втім, у цій дискусії для матері, яка веде дитину із садочка, дуже важливо безпечно перейти дорогу на переході у вечірніх сутінках. Усі додатково освітлені новими енергозберігаючими світильниками переходи у Луцьку – це запозичений Миколою Романюком польський досвід. В одному із інтерв’ю він зізнався, що у закордонних поїздках у європейські міста-партнери не задивляється на дива, а завжди старається підгледіти щось цікаве з інфраструктури. Ось тобі й світло на переході, і освітлений по-новому проспект Молоді, який відповідає назві й часу. Проспекти Перемоги, Соборності, Волі, вул. Гнідавська реконструйовані за сучасними технологіями, на роки. Нові тротуари з велодоріжками викладають бруківкою. Для безпеки пішоходів й зараз продовжують монтувати системи зовнішнього освітлення на вулицях Луцька, тривають роботи на Гулака-Артемовського, щойно зробили на Надозерній. Завершується ремонт мосту на проспекті Перемоги, який з’єднує дві частини міста. Поточні ремонти на Ковельській, Львівській і Володимирській – рівненький асфальт без звичних вибоїн і тут, і на десятках інших вулиць в усіх мікрорайонах. У нинішньому році зроблено більше, ніж будь-коли, бо і коштів у бюджеті розвитку втричі більше, ніж торік. Бюджетна децентралізація дає результат.

У Луцьку надолужують і те, що торік не вдалося зробити через війну, трагічні події і економічну скруту, а разом з тим виконують і затверджений план робіт. Ремонтні роботи на проспекті Волі ще коли планували, але таки і центр міста буде оновлено. Від вулиці Шопена – до Театрального майдану – дорога як на глянцевій картині. Незабаром розпочнеться ремонт на вулиці Сагайдачного, на Лютеранській в Старому місті роботи вже тривають. В історичній частині, звісно, асфальтувати не будуть – наново перекладуть бутове мощення на дорозі, а тротуари викладуть бруківкою. Ця дорога веде до облюбованого туристами будинку скульптора Миколи Голованя. Буде гарно.

Ще в перший рік роботи на посаді Луцького міського голови Микола Романюк показав, що лучани не помилились у виборі. Він не тільки розрахувався із багатомільйонними боргами, з якими залишила місто попередня влада. У перший рік каденції Миколи Романюка у Луцьку на ремонт доріг витратили 38 мільйонів гривень. Реконструкції пройшли на вулицях Станіславського, Гнідавській, Клима Савура, Конякіна, Мазепи. Було реконструйовано Театральний і Київський майдани, Привокзальну площу. Оновленого вокзалу тоді ще не було. Це зроблено в наступному році. Але був уже пішохідний міст над залізницею – перший проект Миколи Романюка, який не могли реалізувати 14 років. Чи вкладала би кошти держава у реконструкцію вокзалу, якби перед тим не відремонтували майдан і не вирішили питання з пішохідним переходом, тут навіть думати не варто. До Миколи Романюка були конфлікти і сварки, а з його обранням почалася співпраця. Міський голова разом зі світлої пам’яті головою облдержадміністрації і депутатом облради від Луцька Борисом Клімчуком разом оглядали нові об’єкти і зустрічались з лучанами. Завдяки співпраці, зрештою, у Луцьку з’явився не лише реконструйований вокзал, але й перший за роки незалежності новий дитячий садочок. І школа поряд ще буде. Освітлення і комплексний ремонт дворових територій, до яких не доходили руки впродовж 20-30 років, – беззаперечна заслуга Миколи Романюка.

ІГОР КУХАРУК