Політреклама: як і хто агітує з білбордів у Луцьку

Зовнішня реклама – один з ключових елементів передвиборчої кампанії. Людина легше сприймає візуалізовану інформацію, а якісно поставлене фото і простий меседж обов’язково додадуть кандидату голосів.

Крім того цей вид реклами, особливо великоплощинні білборди, є елементом програмування виборців. Щодня під час кампанії на виборця дивляться обличчя кандидатів, і ті, які миготять частіше, закарбовуються у пам’яті. Нерідко люди просто не знають кандидатів та не бажають розбиратися у їхніх програмах чи намірах, тому голосують за того, хто краще себе прорекламував та “розкидався” правильними, хай часом і популістичними, обіцянками.

Також велика кількість візуальної реклами створює ефект нібито переваги кандидата над суперниками чи навіть його лідерства. Мовляв, про нього найбільше говорять, його найбільше показують по телебаченню і цитують в газетах, та ще й місто заклеєне білбордами з його обличчям.

******

Попри те, що вибори в місцеві ради офіційно стартують у вересні, Луцьк вже заклеїли прямою або прихованою політичною рекламою.

 

Лідерами за кількістю білбордів є структури пов’язані з бізнесменом Ігорем Палицею, а саме – “УКРОП” і “Новий Луцьк”, та нещодавно утворена партія “Народний контроль” (рекламується як громадський рух). Власне площини вони зайняли ще в червні, а “Новий Луцьк” розповідати про свою діяльність з білбордів не припиняє з часу останніх виборів до парламенту.

До слова, протягом липня-серпня команда Палиці рекламує три структури. Окрім двох згаданих вище додалася партія “Відродження”, яку експерти відносять до пулу політпроектів Коломойського. Кількість реклами “УКРОПу” зараз значно зменшилася, як і по всій Україні. Очевидно, що таку масштабну поклейку влаштували, аби познайомити виборців з новим проектом та спровокувати хвилю розмов про нього. Як показали вибори до ВРУ 2014 року цей крок себе виправдовує, бо це найпростіший шлях познайомити людей з політичною силою.

Зовнішня реклама “Нового Луцька”, мабуть, найякісніша з усіх, які є в місті. Раз на два-три тижні частину білбордів змінюють, додаючи щось нове з меседжами про роботу фонду, від імені якого на місцевих виборах балотуватимуться люди з луцької команди Ігоря Палиці.

 

Другий за кількістю білбордів, та й взагалі політичної реклами, протягом літа – “Народний контроль”. За словами керівника осередку цієї політсили Павла Данильчука, фінансування цього виду реклами здійснюється з Києва. Довгий час “Народний контроль” просто сповіщав про своє існування волинян, але десь місяць тому з’явилися нові борди двох типів:

1) розповідають про перші результати роботи організації в Луцьку (йдеться про припинення будівництва на Соборності, 24 та інше);

2) меседж – преса, військові, волонтери та патріоти об’єдналися в “Народний контроль”, щоб “зробити більше”.

 

Оригінально для реклами підійшли у “Свободі”. З білбордів та сіті-лайтів на лучан дивляться свободівці, які пішли воювати на Схід, і об’єднанні у неформальний “Легіон Свободи”.

Враховуючи високу довіру виборців до людей у військовій формі, яку не вдалося зруйнувати політикам, це дуже вдалий крок. Ще один плюс такого виду реклами – нове законодавство про вибори. Тепер роль партії у визначенні результатів голосування збільшилася, бо кількість депутатів у радах визначатимуть за рейтингом політсили.

А такі меседжі програмують виборця на довіру до “Свободи”.

 

Дуже простий підхід до зовнішнього піару в “Батьківщині” та в команді бізнесмена Андрія Покровського.

Партія Тимошенко використовує символ, який показувала виборцям роками. Йдеться про червоне серце. Та й в гаслах нічого нового не з’явилося.

Покровський розповідає людям про “City Park” та соціальну вагу цього проекту. Як відомо, під час зведення цього комплексу навели лад на ділянці річки Сапалаївка та облаштували там рекреаційну зону.

Також на вулицях є білборди з рекламою проекту “Луцьк комунальний”. Цю ініціативу веде депутат міської ради Роман Бондарук.

11873357_1627376867541132_3076046657184800655_n 11843971_1152039908155758_1452976819_n 11781598_1619400295005456_8678087454071103524_n 11760322_10204707263586566_3454983923056715337_n10300660_1619429251669227_8945705078317143777_n 11755189_1619429238335895_7964985397718829453_n 11750689_10204708654621341_450452016777267034_n11874003_1152039898155759_139016235_n 11874128_1152039894822426_1421669636_n

 

Текст: Анатолій КОТЛЮК