У Луцьку «пропісочили» керівника Волинської митниці

Відбулися громадські слухання щодо кандидатури Дмитра Якобчука на посаду начальника Волинської митниці. Нині він виконує обов’язки керівника.

Слухання провели у вівторок, 28 липня.

На початку Якобчук розповів про себе: Народився в Ковелі, 41 рік, працював на митниці 15,5 року. Починав на посаді інспектора і «дослужився» до посади виконувача обов’язків керівника Волинської митниці 22 червня. В активістів він попросив розуміння та підтримки. Він розповів про свої досягнення в наповненні бюджету,а також боротьбі з контрабандою та корупцією.

Якобчук «похвалився», що у червні 2015 року на Волинській митниці вдалося зібрати для бюджету 407 мільйонів гривень. Також розповів, що наразі передача Волинської митниці під керівництво британців ‒ лише на стадії обговорення. Громадські активісти запитували Якобчука про те, чим він займався на посадах раніше, та яка нині ситуація на митниці.

Зокрема Оксана Ярош запитала, як на митниці борються із чергами, у яких водії можуть стояти довгий час. За словами Якобчука, затримують лише нечесних водіїв, а люди, які нічого не приховують, в довгих чергах не стоять. Також проблеми виникають через «малий прикордонний рух»: люди масово їдуть у Польщу в певний час, коли на польському боці «правильна» зміна.

Петро Гоцалюк відзначив, що із пунктів пропуску, через які він їздив, «Ягодин» ‒ найбільш непередбачуваний, тобто ніколи не знаєш, скільки часу треба простояти в черзі. Тому він запитав, що робити бізнесменам, які запізнюються на зустріч через черги на кордоні.

Богдан Рущинський запитав, що заважало Якобчуку 15,5 року ефективно боротися із контрабандою та корупцією. Кандидат відповів, що найбільше його досягнення: затримання контрабанди однією із луцьких фірм на 3,5 мільйона гривень.

Павло Данильчук натомість назвав Якобчука людиною Микитюка та відзначив, що нині відбувається повернення на митницю «старих кадрів», зокрема призначення людей за «квотами» впливових осіб. Керівник митниці натомість відзначив, що призначення відбуваються на основі професійності, а не родинних зв’язків.

Олег Бондарук запропонував Якобчуку написати заяву на звільнення із посади виконувача обов’язків та взяти участь в конкурсі на посаду керівника. Проте посадовець відзначив, що не бачить сенсу проходити перевірку, яку вже проходив перед призначенням у червні.

Волонтер Олексій Панасюк розповів, що на Волині, як і раніше, «ганяють» машини», зокрема під виглядом автомобілів на фронт ввозять дорогі іномарки. І керівництво митниці дуже легко може виявити такі факти, просто треба захотіти.

Представник «Народного Фронту» Андрій Бокоч запропонував звільнити всіх працівників Волинської митниці. Він відзначив, що нещодавно його дружина в автобусі стояла на митниці 3 години. Він вважає, що результат буде лише тоді, коли на Волинську митницю прийдуть британці, бо Якобчук «у цій системі погряз по вуха».

Самооборонівець Сергій Чуріков заявив, що Дмиро Якобчук поставлений з Києва не для того, щоб ламати нинішню корупційну систему. Він запитав, яких показників має досягнути керівництво Волинської митниці, щоб вважати свою роботу успішною. Якобчук відзначив, що йому «поставили задачу» із наповнення бюджету, яку він має виконати. Проте конкретних цифр він не назвав, адже показники ставлять кожного місяця.

Також Якобчук заявив, що «для чесного бізнесу не створюють перепони, не ставлять палки в колеса».

Богдан Климчук розповів, що кілька місяців тому особисто «гнав» машину із Німеччини, а за її розмитнення йому запропонували дати 50 доларів хабара, проте активіст відмовився.

Представники фірми «Прай-сервіс» натомість відзначили, що за місяць керівництва Якобчука вони помітили певні позитивні зміни, хоча остаточно корупцію ще не побороли. Тому вони поцікавились, чи у Якобчука хватить сили викорінити корупцію на Волинській митниці, зокрема вести жорстку кадрову політику. Якобчук відповів, що на сьогодні проводять 3 службових розслідування та 9 службових перевірок, але звільняти людей будуть тільки після доведення вини.

Підприємець Юрій Гупало зазначив, що митники сьогодні досі вимагають у водіїв гроші за безперешкодне проходження митних процедур. Він запитав, куди водії можуть поскаржитися на таких інспекторів-хабарників. Якобчук закликав записувати прізвища та номери інспекторів із бейджиків.

Адвокат Олександр Таран нагадав, що місяць тому звертався до Якобчука щодо незаконних дій інспектора Лілії Шкутової, яка прийняла 50 рішень щодо незаконного завищення митної вартості. Вже набули законної сили рішення судів щодо незаконності її дій. Тому він поцікавився, чому її не притягають до відповідальності. За словами Якобчука, Шкутову вже покарали та перевели на роботу, не пов’язану із визначенням митної вартості та запропонував Тарану зустрітися особисто з цього приводу. Проте звільнити Шкутову він відмовився, бо наслідки, мовляв, незначні. Хоча, за словами адвоката, сума завищення вартості становить до 500 000 гривень.

Адвокат Богдан Ульчак запропонував, щоб «перезмінки» на Волинській митниці тривали не годину, а 15-20 хвилин, а також звернув увагу на поганий стан туалетів на Волинській митниці, бо це важливі показники сервісу. Ще він запропонував, щоб конкретні працівники Волинської митниці несли матеріальну відповідальність за неправомірні рішення. Якобчук відзначив, що з 23 липня особовий склад не знає, де конкретно буде працювати на зміні, тому через це, можливо, є черги, бо людина, яка довго працювала на «вантажному» розмитненні, не завжди може швидко обслуговувати легкові автомобілі. Він також пообіцяв вирішити проблему поганого стану туалетів.

11780550_828914703824377_1239539527_n 11798527_828914700491044_595112906_n 11802155_828914690491045_734550500_n 11805894_828914710491043_227414203_n