На Волині розповіли про «децентралізацію» доріг

Найближчим часом в Україні планують провести реорганізацію у плані обслуговування дорожнього покриття ‒ частину повноважень з обслуговування доріг планують передати в область. Тому першочерговим питанням є реорганізація «Волиньоблавтодору».

Про це повідомили в обласній держадміністрації 22 червня.

Волинську область обслуговує 11 філій автодору та приватні підприємства. Заступник голови облдержадміністрації Сергій Кудрявцев розповів, що 17 червня відбулася селекторна нарада з віце-прем’єр-міністром Валерієм Вощевським. Децентралізація передбачає утримання місцевих доріг за рахунок місцевих бюджетів.

«Ми маємо підійти до якісно нового рівня обслуговування доріг»,‒ зазначив Сергій Кудрявцев.

Заплановано кілька нарад, тому всіх, хто має пропозиції, запрошують на наради, які будуть проходити в обласній держадміністрації.

Поряд із тим, про стан виконання робіт на дорогах області розповів начальник «Волиньоблавтодору» Олександр Зіньков. За його словами, на 2015 рік виділено 64,7 мільйона грн, на сьогодні освоєно 26,9 млн. Залишок ліміту коштів до кінця року складає 37 мільйонів гривень. Це пояснюють тим, що в першій половині року складають список об’єктів та плани і кошториси.

Водночас губернатор Володимир Гунчик зазначив, що план дій із реорганізації має бути підкріплений поданням обласної ради про адміністрування податків безпосередньо в області, оскільки передачу мають підкріпити фінансово. Тому зарплатні борги повинні бути погашені, а погашення податкової заборгованості має бути пописане в плані реструктуризації або залишитися за державою.

Також заступник губернатора Сергій Кошарук розповів про кошти з державного бюджету, які будуть виділені у фонд регіонального розвитку. На наступний рік у фонд передбачено понад 140 мільйонів гривень. Володимир Гунчик запропонував створити обласний фонд регіонального розвитку та об’єднати державні кошти та ті, які можуть бути залучені з місцевого бюджету. Тобто, запропонував створити 4 фонди – ні рівні районів, міст обласного підпорядкування, фонд з обласного та державного бюджетів. Він пояснив, що з державного фонду кошти можуть залучати лише на капітальне будівництво. Тому місцевий фонд має бути розділений на дві частини – на капітальний ремонт та утримання.

«Так ми зможемо виділити кошти для добудови доріг в області», ‒ зазначив Володимир Гунчик.

Зараз в області не завершено будівництва доріг на 415 мільйонів гривень. Консолідований бюджет зможе звести до мінімуму недобудовані дороги.