Де-факто і де-юре луцького авторинку

У Луцьку на вулиці Єршова вже багато років існують стихійний та «організований» авторинки. Щотижня через них проходять тисячі автомобілів. За інформацією ДАІ, при піковому навантаженні там може бути 4-5 тисяч автомобілів.

Приблизно половина із них стоять на «офіційному» авторинку, який контролює ТОВ «Автопарк Луцьк». За місце клієнти платять 40 гривень в день. Однак із 6 вересня 2013 року ТОВ «Автопарк Луцьк» не має жодних прав на цю землю, бо пов’язане із ним підприємство ПАТ «Автопарк» не переуклало договір оренди.

Тому тисячі автомобілістів вже півтора року платять по 40 гривень в день безпідставно. Оскільки міська рада досі не може змусити ПАТ «Автопарк» переукласти договір, щоб платити за оренду, не 1% оренди, а більше, земля знаходиться у підвішеному стані. Проте це не заважає брати гроші за стоянку на ділянці, яку підприємство не орендує.

Нагадаю історію луцького авторинку…

Рішенням Луцької міської ради від 06 березня 2003 року № 6/7.10 «Про надання земельної ділянки на умовах оренди ЗАТ «Автопарк» для будівництва та обслуговування автомобільного ринку на вул. Єршова,6» цьому підприємству надали в довгострокове користування на умовах оренди строком на 10 років ділянку площею 63 693 квадратних метрів і на 5 років ділянку площею 10 906 квадратних метрів для будівництва та обслуговування автомобільного ринку.

рішення  2003 про оренду землі

Рішенням виконавчого комітету від 27 травня 2004 № 219 «Про втрату чинності п.9 додатку розпорядження міського голови від 25.10.2002 № 601-рр Про надання статусу ринку» скасували статус ринку для утворення, власником якого було ЗАТ «Автопарк» на цій землі.

рішення про скасування статусу авторинку

Розпорядженням міського голови Богдана Шиби від 23.липня 2007 № 567 «Про підвищення рівня безпеки в промисловій зоні міста» дозволили ЗАТ «Автопарк» влаштувати паркування автомобілів на вул. Єршова відповідно до затвердженої схеми, а ще проводити касове обслуговування на перехресті вулиць Єршова і Карбишева.

Новый точечный рисунок3

Тобто на цьому перехресті ставили тимчасову огорожу і автотранспорт, який прямував на авторинок, не міг проїхати без сплати на вулицю Єршова. Це створювало затори на перехресті вулиць Єршова, Карбишева і Гущанській.

У травні 2008 року за поданням прокуратури це розпорядження скасували. Проте огорожу та шлагбаум забрали аж у жовтні 2009 року, коли рішенням Луцької міської ради зобов’язали комунальне підприємство «АвтоПаркСервіс» «навести лад» на території вулиці Єршова до нафтобази.

розпорядження по вул. єршова.розпорядження про скасування розопрядження

Через опір стихійних торговців та ЗАТ «Автопарк» перша спроба комунального підприємства, навести там лад закінчилася провалом. Через неефективність такої боротьби в міськраді прийняли рішення про тимчасове зупинення діяльності на цій території комунального підприємства «АвтоПаркСервіс».

Оскільки вже пройшло 5 років, в лютому 2009 року у ЗАТ «Автопарк» закінчилась оренда земельної меншої ділянки площею 10 906 квадратів.

У травні 2010 року, працівники КП «АвтоПаркСервіс» здійснили другу спробу навести лад на цій території, яка була більш вдалою. Підприємство спромоглося на деякий час зробити це на землі від вулиці Єршова до Індустріальної.

Проте, як ідеться у проекті, презентованому ПАТ «Автопарк» на громадських слуханнях 22 грудня 2014 року, підприємці хочуть повернутися до старої схеми, тобто встановити шлагбаум на перехресті вулиць Єршова та Карбишева.

схема руху по авторинку  бачення автопарк  луцьк

Проте в одній із судових ухвал «тяганини» між міською радою та ПАТ «Автопарк» щодо податків йдеться, що 6 вересня 2013 року вони уклали додаткову угоду про припинення договору оренди цієї землі.

Новый точечный рисунок2

Як ідеться в одному із чеків, які видають за оплату стоянки на «офіційному» ринку, платять люди не ПАТ «Автопарк», а ТзОВ «Автопарк Луцьку» – підприємству, яке теж зареєстроване на Єршова, 6 та належить трьом власникам: фірмі власника ПАТ «Автопарк» – рівненського бізнесмена В’ячеслава Альфорова, а також його сестрі Надії Гур’євій та синові Максиму Альфорову.

чекНовый точечный рисунок

Чи є договір суборенди між цими підприємствами, для нас немає значення, адже жодне із них нині землю під так званим авторинком не орендує. Як пояснив Волинському Агентству Розслідувань перший заступник міського голови Тарас Яковлев, договір з 2013 року вони так і не переукладали.

Проте, схоже, ніхто не наважується перестати платити за стоянку (чи оренду?) в так званій «клітці» авторинку.

Новый точечный рисунок4

P.S. Після того, як 29 квітня на сесії міськради представили напрацювання комісії щодо перенесення авторинку, це питання «забуксувало». Хоча до власників землі, на яку його можуть перенести («Новий ринок» в районі ДПЗ) теж є питання, на Єршова гроші за стоянку автомобілів взагалі беруть безпідставно.

Тому буде цікаво спостерігати, чиє ж лобі переможе – В’ячеслава Альфорова чи екс-голови Луцької РДА Юрія Цейка, якого пов’язують із «Новим ринком».

Антон БУГАЙЧУК