Бензинові-армійські оборудки фірм Єремеєва

Фірми, які підконтрольні нардепу Ігорю Єремеєву, займаються посередництвом при продажі бензину для армії, отримуючи при цьому значні прибутки.

Про це йдеться в публікації “Бензинові оборудки уряду Яценюка” видання INSIDER.

ПУБЛІКУЄТЬСЯ В СКОРОЧЕНОМУ ВИГЛЯДІ

У лютому після скандалу з закупівлею бензину для армії через приватні “прокладки”, зокрема, ПП “Феон”, Міністерство оборони оголосило нову переговорну процедуру щодо закупівлі 17,7 тис. тонн бензину А-80-ДЗ. Єдиний виробник вказаного бензину в Україні – державне “Укргазвидобування”.

Як повідомили INSIDER у Міноборони, 4 березня УГВ разом з іншими постачальниками запросили для участі в переговорах. Утім, як зазначили в оборонному відомстві, представники УГВ не з’явилися.

Представники “Укргазвидобування” заявили про неможливість участі держкомпанії в закупівлі, мотивуючи відмову нормами законодавства, яке не дозволяє держкомпаніям продавати нафтопродукти поза аукціоном. Таким чином УГВ нібито не має можливості продати бензин напряму Міноборони.

Дійсно, існує обмеження у вигляді постанови Кабміну від 16 жовтня 2014 року №570, яка затверджує порядок організації та проведення біржових аукціонів із продажу нафти, газового конденсату власного видобутку та скрапленого газу. Але в документі немає жодної згадки про заборону продавати без аукціону бензин і будь-які інші нафтопродукти, крім зазначених у постанові.

Тож 10 березня за результатом переговорної процедури Міноборони визнає переможцем ТОВ “ВОГ аеро джет”, яке контролює група “Континіум” народних депутатів Ігоря Єремеєва та Степана Івахіва.

Оборонне відомство акцептувало пропозицію ВОГ з ціною 21 840 гривень за тонну з ПДВ, що виявилося майже на 5 тисяч гривень вище за ціну попередньої переговорної процедури, запропонованої компанією, близькою до Москаленка, соратника Єремеєва.

24 березня Міноборони підписує договір з “ВОГ аеро джет”. Сума угоди – 386 мільйонів гривень.

Але ж єдиним українським виробником бензину А-80-ДЗ, на якому їздять українські БТРи, є “Укргазвидобування”. Тож “ВОГ аеро джет” фактично перепродає вироблений держкомпанією бензин армії. І на момент підписання угоди з Міноборони компанія Єремеєва купила 830 тонн цього бензину на аукціоні УГВ по 20 500 гривень за тонну.

Тобто, враховуючи тарифи транспортування та відсотки на відтермінування платежу, ціна поставки армії у 21 840 гривень за тонну є цілком обґрунтованою. Ці 830 тонн навіть були відвантажені Міноборони.

Але далі почалися нюанси. Вже 27 березня, через три дні після підписання угоди між Міноборони та ВОГ, “Укргазвидобування” проводить аукціон, на якому продає вказаний вище бензин за ціною … 16 300 гривень за тонну.

Тобто на 5500 гривень дешевше, ніж його придбало Міноборони ще три дні тому. Щасливчиком виявилася невідома компанія під назвою ПП “Фарт.”. І на всіх наступних аукціонах невідома компанія продовжує виправдовувати свою назву – УГВ продає їй низькооктановий бензин за ціною 16 300 – 16 100 грн/т.

З 20-х чисел березня ПП “Фарт.” було єдиним покупцем бензину А-80 в “Укргазвидобування”.

“Фартові”

Як розповіли джерела INSIDER у Міненерго, саме цей бензин згодом потрапляє до армії. Тобто ПП “Фарт.” стало посередником між “Укргазвидобуванням”, компанією Єремеєва “ВОГ аеро джет” та Міністерством оборони.

Хто є власником “фартової” компанії?

За даними державного реєстру юросіб, єдиним засновником ПП “Фарт.”, зареєстрованого в місті Хмельницькому, вул. Водопровідна, 20, є громадянин Оксенчук Ігор Васильович. Він же є керівником підприємства. А призначений Оксенчук був 26 березня цього року. І вже наступного дня його бізнес став більш ніж успішним завдяки “чудовим” результатам аукціонів із продажу державного бензину.

Жодної інформації у відкритих джерелах про Ігоря Оксенчука знайти не вдалося. Однак набагато цікавіше, хто був власником ПП “Фарт.” до нього.

За даними держреєстру, з 2012 року ця компанія належала ТОВ “Нафтопродукт-Інвест-Сателіт”, зареєстрованому в Луцьку.

Засновниками останнього є п’ять інших юросіб зі столиці Волині. Найвідомішим із них є ТОВ “Континіум”, яке ще наприкінці 1990-х років заснували особисто Ігор Єремеєв та Степан Івахів.

1

Коротко схема виглядає так. Компанія Єремеєва укладає угоду з Міноборони на поставку бензину за ціною 21 840 гривень за тонну. Перед цим вона придбала невелику частину обсягу, що його має поставити армії, у державного “Укргазвидобування” за 20 500 гривень за тонну. Завдяки цьому ціна поставки Міноборони стає цілком обґрунтованою.

Після укладання контракту між ВОГ і Міноборони “Укргазвидобування” починає продавати бензин на 4200-4400 гривень дешевше невідомій компанії, яка раніше належала структурам Єремеєва, і яку за день до першого продажу дешевого бензину переписали на невідомого громадянина.

Невідома компанія стає ще одним посередником між державним виробником і державним споживачем, і різниця у майже 5000 гривень на тонні бензину осідає у приватних кишенях. Орієнтовний “заробіток” на армійському замовленні – понад 80 мільйонів гривень.

І це не зважаючи на доручення прем’єра Яценюка від 13 липня минулого року, яке є в розпорядженні редакції, згідно з яким керівник “Укргазвидобування” і міністр енергетики повинні були забезпечити переробку нафти внутрішнього видобутку з подальшою поставкою вироблених нафтопродуктів на потреби армії.

2

Як повідомили INSIDER у Міноборони, з компанією “ВОГ аеро джет” переговорів щодо зниження цін не проводили.

“Зараз у департаменті державних закупівель є зареєстрований лист, де “ВОГ аеро джет” просить провести переговори з метою підвищення ціни (коливання євро)”, – йдеться у відповіді МОУ на запит видання. Вже наступного дня, як повідомили в МО, сторони дійшли згоди, що “ВОГ аеро джет” не підвищуватиме ціну.

Редакція також звернулася по коментар із приводу наведених вище фактів до “Укргазвидобування”, мережі ВОГ і до Ігоря Єремеєва особисто, але відповіді поки що не отримала.