Депутата Волиньради впіймали на кнопкодавстві

Депутат Волинської обласної ради Борис Загрева голосував за свого колегу Валерія Діброву під час сесії.

Цей факт репортер Волинського Агентства Розслідувань зафіксував під час сесії Волинської обласної ради у четвер, 16 квітня.

Факти кнопокодавства зафіксували під час голосування за запити депутатів. Зокрема зафіксований на фото, яке є у новині про голосування за запит Миколи Давидюка.

У коментрарі Борис Загрева пояснив, що всі запити формуються на підставі звернень громадян, а тому, за його принциповою позицією, всі запити треба підтримати.

Він стверджує, що голосував за Діброву, бо той вишов із сесійної зали давати іншому журналісту «інтерв‘ю».

Борис Загрева висловив думку, що на запити не поширюється заборона на кнопокодавство, натомість контролювати персональне голосування потрібно під час волевиявлення обранців щодо проектів рішень ради.

Зауважимо, що кнопкодавство – давня традиція волинських депутатів. Хоча, як писав журналіст Мирослав Ватащука для IA ZIK, кнопкодавство у місцевих радах тягне за собою кримінальну івідповідальність.

З точки зору законодавства, «кнопкодави» у місцевих радах – поза законом. «Депутат місцевої ради може користуватись правом ухвального голосу (одного голосу) з усіх питань, що розглядаються на засіданнях ради та її органів, до складу яких він входить, лише за умови його присутності на цих засіданнях.

Крім того, законодавством України не передбачено можливості делегування депутатом місцевої ради свого права ухвального голосу (одного голосу) з усіх питань, що розглядаються на засіданні ради та її органів, до складу яких він входить, будь-яким іншим особам. Тобто, депутат місцевої ради зобов’язаний брати участь у голосуванні особисто і не має права доручати голосувати від свого імені іншим депутатам місцевої ради», – йдеться у листі від Міністерства юстиції України № 18-14-615, копія якого є у розпорядженні IA ZIK.

Слід нагадати також нагадати і норму частини 3 статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування»: «Органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України». Тобто якщо щось не передбачено в законі – то воно заборонене.

1 (2) 2 3