«Благодійні» аукціони Волиньради: авто за чверть ціни

1

Волинська обласна рада продала старі автомобілі за ціни, які в декілька разів менші за ринкові.

Ще не встиг відшуміти скандал навколо корупційного рішення облради від 21 листопада 2014 року про приватизацію чотирьох приміщень обласної комунальної власності, яке було ухвалено шляхом маніпуляцій з регламентом, як у повітрі запахло новим. Цього разу – аукціонно-автомобільним, – пише Петро Герасименко на сторінках видання Вголос.

13 листопада 2013 року і 26 вересня 2014 року Волинська облрада ухвалила рішення про відчуження основних засобів шляхом продажу через аукціон.

1429108464_продаж рухомого майна1 1429108481_продаж рухомого майна2



Згідно з цими рішеннями, рада дозволяла провести відчуження шляхом продажу з балансу Волинського обласного центру здоров’я, комунального підприємства «Санаторій матері і дитини «Пролісок», обласного територіального медичного протитуберкульозного об’єднання та комунального підприємства «Автогосподарство Волинської облради» автомобілів, які перебували в них на балансі. Зокрема, від обласної ради передбачали продати автомобілі: «Fiat Ducato» 1990 року випуску, «Volkswagen Transporter» 1995 року випуску, «Skoda Superb Classiс» 2008 року випуску.

Для продажу автомобілів на аукціоні було залучено «Волинський аукціонний центр» Публічного акціонерного товариства Державна акціонерна компанія «Національна мережа аукціонних центрів».

Як випливає з документів, аукціони з продажу рухомого майна Волинської облради мають цікаві та особливі нюанси. Наприклад, у чотирьох з них участь брали лише дві людини, а в одному – одна. Ціни на автомобілі від Волинської облради також вражають. Напевно, чимало громадян були б щасливі купувати автомобілі за такою лояльною вартістю. Але таке щастя, як виявляється, не для всіх.

29 жовтня 2014 року відбувся аукціон з продажу автомобіля «Chevrolet Captiva» 2008 року випуску. Стартова ціна продажу цього транспортного засобу становила 47 тисяч гривень, а продали його за 51 750 гривень (близько 4000 доларів за тодішнім курсом). Але, якщо переглянути оголошення про продаж аналогічного автомобіля, можна з’ясувати, що його ринкова вартість становить близько 12-16 тисяч доларів. Це означає, що Волинська облрада продала автомобіль на 10 тисяч доларів дешевше від його реальної вартості.

1429108500_продаж авто шевролет каптіва

 

15 січня 2015 року аукціонний центр реалізував скромний автомобіль ГАЗ-2705 2004 року випуску за ціною всього 7400 гривень (близько 450 доларів за тодішнім курсом валют) за стартової ціни продажу 6680 гривень. Ціна продажу цього автомобіля виявилася співставною з вартістю коня, проданого 2012 року на аукціоні. На ринку таке авто можна придбати в середньому за 2000-2500 доларів.

1429108515_продаж авто газ

25 лютого відбулися три аукціони. Найдорожчим і найбажанішим лотом став автомобіль «Skoda Superb Classic» 2008 року випуску. Стартова ціна авто становила 59 965 гривень. А щасливий покупець придбав його всього за 66 тисяч гривень (2350 доларів за тогочасним курсом НБУ). Якби він купував його не на «благодійному» аукціоні облради, то довелося б заплатити близько 10 тисяч доларів.

1429108537_продаж авто шкода суперб

Цього ж дня свого власника за ціною 33 тисячі гривень знайшов «Volkswagen Transporter» 1995 року випуску за стартової вартості 29 983 гривні (1070 доларів). На ринку вартість такого автомобіля коливається в межах 5000-7000 доларів.

1429108553_продаж авто фольксваген транспортер

А в аукціоні з продажу «Fiat Ducato» 1990 року випуску взяла участь лише одна людина. Авто дісталося їй за стартовою ціною 5996 гривень (тоді це було 214 доларів). Середня ринкова вартість цього транспортного засобу становить близько 2000 доларів за курсом НБУ.

1429108564_продаж авто фіат дукато

Як бачимо, переможцям аукціонних торгів надзвичайно пощастило. Їм удалося придбати автотранспорт за цінами, у кілька разів нижчими від ринкових. Крім того, аналіз вартості проданого майна Волинської облради свідчить, що у 2010-2015 роках були випадки, коли коні продавали дорожче за автомобілі. Так, 2012 року коня на аукціоні продали за 7000 гривень, а 2010-го – за 5650 гривень.

Продавати авто, які возили чиновників, певним людям і за безцінь – поширена в Україні практика. Але Волинська облрада на цьому тлі суттєво виділяється з-поміж загальної картини в гірший бік. Для порівняння, в аукціонах з продажу автомобілів Тернопільської облради, які відбулися наприкінці липня 2014 року, взяло участь 15 осіб. Там ціна проданих лотів була більшою за стартову в середньому удвічі. У нас же в трьох аукціонах 25 лютого брали участь лише чотири особи, а ціна продажу майже не відрізнялася від стартової вартості. А проведені аукціони «благодійності» позбавили обласну скарбницю кількох десятків тисяч доларів.

Зазначені факти наводять на думку, що з комунальним, як рухомим, так і нерухомим, майном Волинської облради не все гаразд. Також вони змушують сумніватися, чи в правильному напрямку дме вітер з кабінету голови Волинської облради. Бо процеси, які відбуваються у вищому представницькому органі краю, змушують сумніватися, чи засвоїли волинські чиновники й Валентин Вітер уроки Революції гідності.