Власники луцьких білбордів: хто і звідки

Луцькі білборди

У комунальній власності міста Луцьк немає жодного білборда, а серед власників рекламних площин домінують фірми з Кіпру та Луцька.

Як відомо, в березні виконавчий комітет Луцької міської ради ухвалив рішення про зменшення базового тарифу для операторів рекламного ринку, – пише на сторінках Хроніки Любарта Дарина Гогодза.

У преамбулі йдеться: усе це для підтримки та розвитку підприємництва і недопущення занепаду рекламного ринку в місті та утримання балансу платоспроможності.

Йдеться про плату за тимчасове користування місцем розташування рекламних засобів, що перебуває у комунальній власності територіальної громади міста Луцька на 30%. Це рішення стосується періоду з 1 січня 2015 до 31  грудня 2015.

Згідно з порядком визначення розміру плати, який затвердили ще у 2009 році, плата за тимчасове користування не враховує податок на додану вартість та інші нарахування, які мають бути обчислені додатково відповідно до законодавства.

Місцеві підприємці з таким рішенням погоджуються, хоча хотіли б мати ще більшу знижку. Оператори кажуть, що нині рекламний ринок переживає не найкращі часи, а платити за оренду землі доводиться незалежно від того, є на площі рекламна інформація чи немає. При чому в місті чітко встановлені коефіцієнти – що центральніше білборд, то він дорожчий. Підприємці нарікають на подорожчання друку, витратних матеріалів, збільшення рівня інфляції.

Під час ухвалення рішення начальник управління розвитку реклами та підприємництва Олександр Козлюк запевняв, що заборгованість зі сплати за тимчасове користування рекламними площами комунальному підприємству «Луцькреклама» збільшилася до 340 тисяч гривень. Торік завдяки платі бюджет отримав 3,199 мільйона гривень, втім навіть зі знижкою у 30% ця сума буде на 130 тисяч більшою.

Плата за тимчасове користування місцем, що перебуває в комунальній власності, відповідно до постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження Типових правил розміщення зовнішньої реклами», зараховується до бюджетів територіальних громад сіл, селищ і міст.

Виявилося, що у комунальній власності білбордів місто не має взагалі. Втім загалом станом на кінець лютого 2015 року в Луцьку нараховувалося 411 щитів, власникам яких надали дозвіл на розміщення.

Судячи з даних Єдиного реєстру підприємств, чимало компаній мають засновників навіть не з українською пропискою. Зазвичай це великі оператори на ринку, які мають мережі по всій країні. Найчастіше юридична адреса зареєстрована на Кіпрі, відомій офшорній зоні. Є кілька компаній з реєстрацією засновників на території островів Великобританії.

Чимало підприємств мають львівську реєстрацію. Є кілька компаній з засновниками, що юридично оформлені у Києві, Рівному, Ківерцях, Луганську та Донецьку. А от дрібні оператори ринку працюють і зареєстровані в Луцьку. Вони зазвичай мають кілька білбордів. Часто борди прив’язані до компаній і нерідко розташовані на території підприємств. Є кілька конструкцій, які належать пожежникам, спілці воїнів-інтернаціоналістів, або, наприклад, церкві «Фіміам».

Двадцять і більше щитів мають шість компаній. Серед них лідером є «Дочірнє підприємство «Біг-борд», яке володіє 46 щитами. При цьому 5 тристоронніх, а ще п’ять – двохплощинні. Засновником є київська фірма «Біг Борд Група», коріння якої йде до адрес з Кіпру.

28 дозволів на розміщення біг-бордів отримала компанія «Октагон-Аутдор», яка теж має засновників з кіпрською адресою. ТзОВ «Наша справа «Аутдор», яка отримала 27 дозволів, походить зі Львова. Також зі столиці Галичини компанія «Рекламне агентство «Міст-медіа», яке отримало 24 дозволи на рекламу.

ТОВ «Довіра Аутдор», яке має 20 дозволів на розміщення бордів, походить з Києва, а один із засновників зареєстрований на тому ж таки Кіпрі. У ТзОВ «Комптех Аутдор», що має також 20 дозволів на встановлення білбордів, – львівська прописка.

Серед місцевих операторів один з найбільших – ТзОВ «Волиньборд», засновником якого є син луцького мера Миколи Романюка – Валентин Романюк.

Поверхневий аналіз дозволяє приблизно вирахувати фінансові потоки, які витрачають політики під час виборчих кампаній. А також зрозуміти, куди зрештою вертаються заплачені кошти.

 

11080943_929354190428551_6076485520740597579_n